BMW 530d xDrive GT: Päťkový remix
22. 10. 2011, 12:00 (aktualizované: 10. 7. 2024, 22:12)

Zdroj: Archív
Rad BMW 5 Gran Tourismo dáva výrazne najavo svoju príbuznosť s radom 7. Auto je dlhé päť metrov, váži dve tony a má trojmetrový rázvor.
Začnime v interiéri. Smer v tomto prípade naznačila „sedmička“. Stredová konzola sa natočila smerom k vodičovi a narástla do šírky aj do výšky.
Sedadlá patria k tým najkomfortnejším, aké sme mali možnosť vyskúšať, a existuje azda „milión“ možností, ako si ich môžete nastaviť. Dokážu tak zmeniť aj dlhé cestovanie na príjemný zážitok. Batožinový priestor síce neohúri, ale objem 440 l úplne postačuje. Jedným tlačidlom otvárame veko bez skla ako na sedane a druhým tlačidlom sa zdvihnú celé zadné dvere vrátane skla a GT sa mení na liftback.
Ticho, rýchlosť, komfort
BMW 5 GT má podvozok z novej sedmičky, čo znamená, že dôraz je v tomto prípade hlavne na komfort. No nebolo by to BMW, ak by aj tu neposkytovalo istú dávku adrenalínu. A tak má táto loď systém Adaptive Drive s elektronicky nastaviteľnou tuhosťou tlmičov.
INTERIÉR: Vychádza zo sedmičkového radu.
Foto: archív
V ponuke sú režimy Comfort, Normal, Sport a Sport +. Napríklad v režime Sport si môžete s 5 GT dovoliť aj rýchle prejazdy zákrutami. Ďalšie prekvapenie nám prichystal motor. V BMW 5 GT sa podarilo trojlitrový naftový šesťvalec s výkonom 180 kW dokonale utlmiť a vnímate ho ako veľmi kultivovaný agregát aj vo vysokých otáčkach.
No a potom tu je osemstupňový automat, ktorý radí neuveriteľne rýchlo a bezchybne. Spotreba sa väčšinou pohybuje medzi 8 a 8,5 l nafty. O tomto vozidle automobilka tvrdí, že je jediné svojho druhu. S tým asi môžeme súhlasiť. Nič podobne odvážne, možno trochu výstredné, ale napriek tomu elegantné, v ponuke ostatných značiek nenájdete.
Parametre
Motor: 2 993
Výkon: 180 kW/4000 ot. za min.
Max. krút. moment: 540 Nm/1 750 – 3 000 ot. za min.
Zrýchlenie z 0 na 100 km: 6,9 s
Max. rýchlosť: 235
Spotreba (mesto, mimo, kombi): 8,5 5,6 6,0 l/100km
Rozmery (dĺžka, šírka, výška): 4 998x1 901x1 559 mm
Kufor: 440 l
Cena: od 57 300 eur (test. verzia od 58 900 eur)
Plusy
- prepracovaný interiér
- automatická prevodovka
- komfortný podvozok
Mínusy
- hluk okolo bezrámových okien pri vyšších rýchlostiach