Reklama

S bicyklami autom do zahraničia: Nepodceňujete miestne predpisy!

Strešný nosič bicyklov zväčšuje spotrebu viac, než nosič na ťažnom zariadení.

Zdroj: profimedia.sk

Reklama

Aj na prepravu bicyklov sa vzťahujú v rôznych krajinách rôzne predpisy, ak ich podceníte, riskujete pokuty, ktoré dosahujú v eurách až štvorciferné sumy

Český autoklub UAMK zverejnil niekoľko praktických informácií, týkajúcich sa prepravy bicyklov do dovolenkových destinácií. Pokiaľ máte bicykle umiestnené na ťažnom zariadení, tak vo väčšine krajín platí, že nesmú prekrývať EČV vozidla. Ak to tak nie je, potrebujete na doplnkovom nosiči mať tretiu registračnú značku, pričom nosič musí byť vybavený jej osvetlením a odrazkami.

Na Slovensku pri podaní žiadosti o vydanie tabuľky na nosič bicyklov je držiteľ alebo vlastník vozidla povinný predložiť platný doklad totožnosti (ak je držiteľom vozidla podnikateľ, tak potrebuje originál výpisu z Obchodného registra SR alebo živnostenský list), vyplniť žiadosť o zmenu a uhradiť správny poplatok vo výške 16,50 € za vydanie plechovej tabuľky na nosič bicyklov.

Požiadať o vydanie tabuľky na nosič bicyklov možno aj elektronicky. Určite nepoužívajte žiadne svojpomocne vyrobené duplikáty, hrozí vám za to pokuta.

Veľa sa hovorí aj o tom, či pri prevoze bicyklov potrebujete výstražnú tabuľku s rozmerom 50 x 50 cm. Naozaj ju potrebujete - ale iba v Taliansku. Niektorí motoristi sa domnievajú, že takúto tabuľku potrebujete aj v Rakúsku. Čiastočne je to aj pravda - potrebujete ju, ale len na karavane.

V niektorých krajinách sú veľmi hákliví na správne upevnenie nákladu. Ak ho neupevníte dostatočne, hrozí vám pokuta v rádoch stoviek eur, v Rakúsku teoreticky až do výšky 5 000 eur. Bicykel by sa nemal v aute pohybovať a predovšetkým nesmie nijako obmedzovať vodiča. Za obmedzenie sa považuje napríklad aj to, ak na inak zafixovanom bicykli je predné nedemontované koleso umiestnené tak, že sa teoreticky môže dotknúť hlavy vodiča.

7 rád ako pripraviť auto na dovolenku: Na tieto drobnosti nezabudnite! A ako je to s nosičmi a spotrebou? Svojho času sme skúšali, aký vplyv má na spotrebu nosič bicyklov umiestnený na streche auta a na ťažnom zariadení. So Škodou Superb s dvojlitrovým dieselovým motorom sme prešli vyše dvetisíc kilometrov - bez bicyklov, so strešným nosičom a aj s nosičom na ťažnom zariadení.

Rozdiel v spotrebe medzi autom so strešným nosičom a dvomi bicyklami a bez neho bol na úrovni 35 percent. Ak prepravujete bicykle často a najazdíte s nimi veľa, ekonomickejšou alternatívou sa ukázal nosič pripevnený na ťažné zariadenie alebo priamo na zadné dvere. Tento typ zvýšil spotrebu o 15 až 20 percent, je teda výrazne úspornejší.