Reklama

Objavili sme slovenskú Dianu Krall: Táto speváčka Kristína akoby jej z oka vypadla!

Speváčka Kristína je ako slovenská Diana Krall.

Zdroj: Michaela Weberová, Peter Konečný

Reklama

Hudba, ktorá ladí k intimite sviečok, k príjemnému posedeniu pri vychladenom šampanskom, a patrí aj na pódium nielen džezového klubu. Takto by sme mohli charakterizovať piesne speváčky a skladateľky Kristíny Prekopovej, ktorú si môžu jej fanúšikovia na najnovšej platni užívať aj ako klaviristku.

V záplave skladieb, ktoré majú väčšinou baladický ráz je však priestor i pre džezovú improvizáciu, zmenu tempa, dynamiky, či popové laškovanie - akou je napr. hravá, iskrivá pieseň Púpava v obsadení pre spev, gypsy gitaru, kontrabas a perkusie na štýl speváčky ZAZ. Pod prstami jej popžezových klávesov sa vynárajú chytľavé a zapamätateľné melódie.

Pre osamelé ženy

Takou je napr. pieseň Hviezda, v sprievode zvonivo a exoticky znejúceho, švajčiarskeho nástroja hang drum s posolstvom pre osamelé ženy. Vplyvy world music - Balkánu nesie skladba Končeky prstov - vypovedá o rasovej znášanlivosti, či šansón Madam Róza venovaný pamiatke obetiam holokaustu. V popredí stojí vlastný výraz uvoľneného pesničkárstva.

Nahé telá stromov

Sólo klavír inšpirovaný tvorbou Petra Hapku rozozvučí pieseň Nohy laní. Jesennou meditáciou akoby vystrihnutou z filmového plátna je skladba Nahé telá stromov zaranžovaná pre sláčikové kvarteto. Pod textárske spolupráce sa podpísali napr. Peter Konečný (Hviezda), Ľudovít Potúček (Púpava), Marcela Prekopová (Láska svätá, Nohy laní, Krajina).

Cítiť ovplyvnenie swingovou érou

Cieľom bolo vytvoriť album, ktorý prináša fusion rôznych štýlov a kultúr so zacielením na poslucháča, ktorý preferuje umelecky hodnotnejšiu hudobnú výpoveď. V hudobnom vyjadrení cítiť ovplyvnenie swingovou érou, džezom, vážnou hudbou, world music. Každá pieseň prináša odlišné stvárnenie po štýlovej, ​​výrazovej, textovej, ale aj inštrumentálnej stránke a nesie v sebe kus autonómneho príbehu, folklóru a kombinácie hudobných nástrojov.

Podujali sa viacerí producenti

Všetky skladby, z albumu „Úsvit“ až na bonus Nahé telá stromov, boli nahrávané v štúdiu Garage u Petra Preložníka vo Viničnom (inštrumentálne podklady) a Jána Mudrocha v Modre (spev, vokál). Album producentsky pripravili: Kristína Prekopová a Tibor Feledi, ktorý mal na starosť aj hudobnú réžiu. O zvukovú réžiu a finálny mastering sa postaral František Zuštin. „Úsvit“ vyšiel s finančnou podporou Hudobného Fondu, SOZy, Fondu na podporu umenia a dobrovoľných prispievateľov vo vydavateľstve Dr. Horáka – Pavian Records. Textárov je na albume viacero: okrem autorky hudby K. Prekopovej aj M. Prekopová, P. Babál, I. Kopajová, T. Ferenčák, J.Vondrák, J. Pražmári.

Vyberáme pre vás niečo PLUS