Tip redakcii
Čo brzdí výstavbu električkovej trate do Petržalky? Slová analytika hovoria za všetko!
Tip redakcii Diskusia ()
Tip redakcii
Vtipy Peter Sagan
FOTO Z rozchodu Sagana si strieľa Internet: Tieto podarené vtipy vám urobia skvelý deň!
Situácia v Tatrách.
Regióny
 aktualizované
FOTO TAKTO vyzerajú Tatry deň po APOKALYPSE! Zničené mosty, evakuácie a výstrahy!
Sagan v cieli 13. etapy.
FOTO Sagan po heroickom víťazstve v cieli 13. etapy nešetril záhadnými gestami: Najväčší šok zažil pred tímovým autobusom!
V zariadení pôsobila aj teta obvinenej Vanessy (18).
Krimi
EXKLUZÍVNE Prehovorila teta FALOŠNEJ opatrovateľky (18) z domova hrôzy: TAKTO to bolo s jej expresným povýšením!
Saganovcov podľa numerologičky spája už iba synček Marlon.
Rady a tipy
Peter a Katka Saganovci: Môžu vzťah ešte zachrániť? Toto hovorí numerológia! 
Miriam Kalisová
Šoubiznis
Miriam Kalisová otvorene rok po rozvode prezrádza: Ako skutočne vychádzam so svojím exmanželom
Roman Juraško
Šoubiznis
FOTO VNÚTRI Videli ste už niekedy Juraškovho brata? Tá podoba je neuveriteľná!
Sagan rozchod včera všetkých poriadne šokoval. O rovnaký rozruch sa postarali aj niektoré svetové celebrity
Šoubiznis
ŠOKUJÚCE rozchody á la Sagan: Aj tieto celebrity si nečakane povedali ZBOHOM!
Človek by si myslel, že majú osobných trénerov, či aspoň výživových poradcov. V skutočnosti však za nadmerné až morbídne výkyvy na váhe môže psychický stav, choroby a nedisciplinovanosť. S úľavou však môžeme povedať, že známe celebrity už teraz nevyzerajú tak, ako na fotografiách, kde majú kilečká navyše.
EMMA
Zo sexi celebrít tučkovia: Týchto 7 svetových hviezd pribralo viac než je zdravé

Čo brzdí výstavbu električkovej trate do Petržalky? Slová analytika hovoria za všetko!

Električkovú trať predĺžia až po Janíkov dvor. Celková dĺžka bude 3,8 kilometra, pribudnúť má sedem zastávok.

Projekt 2. etapy električkovej trate do Petržalky musí byť zrealizovaný najneskôr do roku 2023. Proces podľa primátora Bratislavy Iva Nesrovnala brzdilo viacero neočakávaných faktorov. Analytik Ján Kovalčík sa však obáva rizika, že stavbu budú robiť na poslednú chvíľu.

„Nie je reálne, aby s výstavbou II. etapy električkovej trate do Petržalky začalo mesto skôr ako v roku 2021, ak by aj išli podľa lehôt, ktoré v súčasnosti platia,“povedal analytik Inštitútu pre ekonomické a sociálne reformy Ján Kovalčík z Monitorovacieho výboru Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

Situáciu o tom, ako je hlavné mesto pripravené na ďalšie stupne projektovej prípravy, vníma rozpačito. "Zaznela informácia, že ďalšie dva stupne projektovej prípravy počítajú s dobou uskutočnenia dva roky,“spomenul dnes počas stretnutia mesta so zástupcami Monitorovacieho výboru Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

Investorom II. etapy električkovej trate do Petržalky je hlavné mesto SR Bratislava.
Investorom II. etapy električkovej trate do Petržalky je hlavné mesto SR Bratislava.
Foto: Pavol Zachar

Analytik ďalej uviedol, že podľa informácií mesta počítajú s tým istým projektantom, ktorý robil prvú etapu električky. Rátal preto s tým, že čas na projektovú prípravu bude kratší. Obáva sa rizika, že budú stavbu robiť na poslednú chvíľu. „Ak nebudú ďalšie komplikácie, nie je výstavba trate do roku 2023 ohrozená,“ uviedol.

Aktuálny stav

Primátor Ivo Nesrovnal členov monitorovacieho výboru dnes uistil, že na projekte mesto v spolupráci s riadiacim orgánom intenzívne pracuje tak, aby stihlo všetky termíny a projekt mohol byť financovaný z prostriedkov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

Mesto má v súčasnosti k dispozícii právoplatné stanovisko EIA, čiže posúdenie stavby z hľadiska vplyvu na životné prostredie. Rozbehol sa proces získavania kladných stanovísk k Dokumentácii pre územné rozhodnutie, v rámci ktorého získali zatiaľ 16 zo 48 potrebných stanovísk. Keď ich mesto bude mať, podá žiadosť o vydanie územného rozhodnutia na MČ Petržalka.

Neočakávané faktory

Za zdržanie procesu 2. etapy električkovej trate môže podľa primátora niekoľko faktorov. Projekt museli prepracovať, keďže občania formou petície protestovali proti pôvodne plánovanej štvroprúdovke v okolí trate.

Mesto čelilo množstvu odvolaní zo strany jedného občana, čo proces predĺžilo o pol roka. Okrem toho museli do projektu zapracovať požiadavky Krajského dopravného inšpektorátu na zmenu križovatky Betliarska – Lietavská, čo trvalo ďalšie mesiace.

Nesrovnal zároveň uviedol, že termín začatia stavebných prác zatiaľ nie je známy a je ťažké hovoriť konkrétne termíny.

Električková trať v číslach

2023 má byť projekt zrealizovaný

48 stanovísk potrebuje mesto k Dokumentácii pre územné rozhodnutie

16 stanovísk už mesto získalo

7 zastávok pribudne

3,8 kilometra bude celkové predĺženie električkovej trate po Janíkov dvor

    PlusTV