Tip redakcii
Čo brzdí výstavbu električkovej trate do Petržalky? Slová analytika hovoria za všetko!
Tip redakcii Diskusia ()
Tip redakcii
1988: Princezná Diana drží v náručí princa Harryho.
Relax
Princezná Diana ovplyvnila kráľovskú svadbu viac ako by ste si mysleli: 6 detailov, z ktorých ju bolo cítiť
Andrej Kiska chce viac o svojich plánoch povedať ku koncu roka.
Správy
Kiska o svojich plánoch: Týchto ľudí chce mať aj naďalej po svojom boku
Lucia Javorčeková
FOTO Sexi slovenská cyklistka sa odviazala: Svoje nahé megaprsia ukázala celému svetu!
Zarezané rozkroky sexi športovkýň vás rozpália: Priliehavý odev odtajnil celému svetu úplne všetko!
FOTO Zarezané rozkroky sexi športovkýň vás rozpália: Priliehavý odev odtajnil celému svetu úplne všetko!
Koaličná rada v Parlamente Slovenskej Republiky.
Správy
Bugár to povedal na plné ústa: Ministerka vnútra Saková vie, kto bude NOVÝM policajným prezidentom!
Kráľovná Alžbeta, svadba Meghan Harry
Šarm
Ďalšie FOTO zo svadby: Všetci hostia si dali na outfitoch záležať, ale kráľovná zatienila aj Victoriu Beckham
Finančník Patrik Tkáč prekvapil zmeneným imidžom.
Šoubiznis
MÓDNA POLÍCIA z muzikálu Bambuľka: Radikálne zmenený milionár Tkáč či Haasová v oranžových pančuchách!
Predstavte si, pred svadbou princa Harryho (33) a Meghan Markle (36) ich vyvenčila už pri dvoch iných príležitostiach! Čo nemala po nedávnom pôrode čas na nákupy?
EMMA
Trucujúca Kate Middleton: Na svadbu Meghan prišla v starých šatách
meg
žena.sk
Na prvý pohľad jednoduchá! Všimli ste však Meghaninu vlečku? Zväčšite si svadobnú fotku, čo tam má! (FOTO)

Čo brzdí výstavbu električkovej trate do Petržalky? Slová analytika hovoria za všetko!

Električkovú trať predĺžia až po Janíkov dvor. Celková dĺžka bude 3,8 kilometra, pribudnúť má sedem zastávok.

Projekt 2. etapy električkovej trate do Petržalky musí byť zrealizovaný najneskôr do roku 2023. Proces podľa primátora Bratislavy Iva Nesrovnala brzdilo viacero neočakávaných faktorov. Analytik Ján Kovalčík sa však obáva rizika, že stavbu budú robiť na poslednú chvíľu.

„Nie je reálne, aby s výstavbou II. etapy električkovej trate do Petržalky začalo mesto skôr ako v roku 2021, ak by aj išli podľa lehôt, ktoré v súčasnosti platia,“povedal analytik Inštitútu pre ekonomické a sociálne reformy Ján Kovalčík z Monitorovacieho výboru Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

Situáciu o tom, ako je hlavné mesto pripravené na ďalšie stupne projektovej prípravy, vníma rozpačito. "Zaznela informácia, že ďalšie dva stupne projektovej prípravy počítajú s dobou uskutočnenia dva roky,“spomenul dnes počas stretnutia mesta so zástupcami Monitorovacieho výboru Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

Investorom II. etapy električkovej trate do Petržalky je hlavné mesto SR Bratislava.
Investorom II. etapy električkovej trate do Petržalky je hlavné mesto SR Bratislava.
Foto: Pavol Zachar

Analytik ďalej uviedol, že podľa informácií mesta počítajú s tým istým projektantom, ktorý robil prvú etapu električky. Rátal preto s tým, že čas na projektovú prípravu bude kratší. Obáva sa rizika, že budú stavbu robiť na poslednú chvíľu. „Ak nebudú ďalšie komplikácie, nie je výstavba trate do roku 2023 ohrozená,“ uviedol.

Aktuálny stav

Primátor Ivo Nesrovnal členov monitorovacieho výboru dnes uistil, že na projekte mesto v spolupráci s riadiacim orgánom intenzívne pracuje tak, aby stihlo všetky termíny a projekt mohol byť financovaný z prostriedkov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.

Mesto má v súčasnosti k dispozícii právoplatné stanovisko EIA, čiže posúdenie stavby z hľadiska vplyvu na životné prostredie. Rozbehol sa proces získavania kladných stanovísk k Dokumentácii pre územné rozhodnutie, v rámci ktorého získali zatiaľ 16 zo 48 potrebných stanovísk. Keď ich mesto bude mať, podá žiadosť o vydanie územného rozhodnutia na MČ Petržalka.

Neočakávané faktory

Za zdržanie procesu 2. etapy električkovej trate môže podľa primátora niekoľko faktorov. Projekt museli prepracovať, keďže občania formou petície protestovali proti pôvodne plánovanej štvroprúdovke v okolí trate.

Mesto čelilo množstvu odvolaní zo strany jedného občana, čo proces predĺžilo o pol roka. Okrem toho museli do projektu zapracovať požiadavky Krajského dopravného inšpektorátu na zmenu križovatky Betliarska – Lietavská, čo trvalo ďalšie mesiace.

Nesrovnal zároveň uviedol, že termín začatia stavebných prác zatiaľ nie je známy a je ťažké hovoriť konkrétne termíny.

Električková trať v číslach

2023 má byť projekt zrealizovaný

48 stanovísk potrebuje mesto k Dokumentácii pre územné rozhodnutie

16 stanovísk už mesto získalo

7 zastávok pribudne

3,8 kilometra bude celkové predĺženie električkovej trate po Janíkov dvor