Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Test: Citroën SpaceTourer - rodinný van s komfortom osobného auta

Silnou stránkou Spacetoureru je jazdný komfort a vnútorná variabilita.

Zdroj: Matej Jankovič

Reklama

SUV sú teraz v móde a valcujú trh. Nie každý, kto chce alebo potrebuje veľké auto však automaticky volí tento variant. Vany stále žijú a tie najnovšie sa komfortom a čiastočne aj jazdnými vlastnosťami pomaly doťahujú na veľké a pohodlné rodinné autá. Dokazuje to aj testovaný Citroën Spacetourer BlueHDi 180 Feel.

Čo to je Testovaný Citroen Spacetourer a Peugeot Traveller sú koncernové dvojičky, s výnimkou inak tvarovanej prednej masky nájdete na nich len minimum odlišnosti. Majú aj prakticky identickú cenu, rovnaké technické parametre a temer rovnakú výbavu. Oba sa zároveň ponúkajú v troch dĺžkach, od 4606 do 5308 mm.

Spacetourer má v ponuke dva naftové motory v dvoch výkonových verziách. Agregáty s 1,6-litrovým objemom ponúkajú 70 kW (95 koní), respektíve 85 kW (115 koní). Silnejšie dvojlitre majú 110 kW (150 koní) alebo 130 kW (177 koní).

Najsilnejší motor (ten sme testovali) je spojený so 6-stupňovým automatom, najslabší s 5-stupňovým manuálom, zvyšné dva majú taktiež manuálnu prevodovku, avšak 6-stupňovú.

Ako to jazdí Pomerne komfortne a prekvapivo úsporne. Reálne sme sa v kombinovanom režime pohybovali okolo 7-litrovej hranice. Zásluhu na tom má aj dobre fungujúci šesťstupňový automat.

Podvozok je naladený relatívne komfortne, cítiť to najmä pri prejazde priečnych nerovností, kedy sa zadná náprava správa maximálne kultivovane, temer ako by ste cez ne prechádzali pohodlným osobným autom a nie niečím, čo má svojim pôvodom bližšie k dodávke.

S tým súvisí aj mierna nedotáčavosť pri ostrejšej jazde, tento typ auta však pre ňu nie je určený, treba to však mať napamäti napríklad aj pri rýchlejšej jazde serpentínovitými trasami. Spacetourer prekvapil aj odizolovaním vonkajšieho hluku a kvalitou štandardných sedadiel.

Čo je na tom zaujímavé Z nášho pohľadu predovšetkým komfortná výbava. V aute môžete mať nielen kožený interiér (ten sme oželeli) a automatickú prevodovku, ale aj presklenú strechu, adaptívny tempomat, masážne sedadlá, parkovaciu kameru, head-up displej, premietajúci základné jazdné údaje priamo do zorného poľa vodiča a dvojzónovú klimatizáciu.

Väčšinu z uvedených prvkov testované auto obsahovalo. Za rozumný príplatok si môžete dokonca nechať zlepšiť svetlú výšku a páčila sa nám aj možnosť vyklopiť zadné okno bez toho, aby sme museli otvárať kufor.

A aby sme nezabudli - páčila sa nám aj variabilita sedadiel, ktoré sú samostatné a pomerne jednoducho sa dajú z vozidla vyberať a montovať späť - aj keď nepatria k najľahším.

Čo sa nepodarilo Ak fakt neviete, čo s peniazmi, môžete si objednať aj verziu 4X4, na ňu si však pripravte temer 11-tisíc eur navyše. To je fakt extrémny príplatok.

Nenadchlo nás ani to, že zadné dvere sa otvárali pomerne nízko, čo pre vyššie postavy značí riziko udretia si hlavy pri nakladaní batožiny.

Verdikt Takéto vany sú ideálne pre rodiny s tromi a viac deťmi. Bonusom je veľký a variabilný vnútorný priestor, úsporný motor, slušný cestovný komfort a dobrý automat.

Môžete si ich vybaviť temer ako luxusnú limuzínu, vtedy však už cena (výrazne) prekročí štyridsaťtisícovú hranicu. Problémom je len nízke otváranie piatych dverí, pri ktorých si môže aj priemerne vysoký človek udrieť hlavu.

Technické údaje testovaného auta:

Motor

Palivo

nafta

Valce

4

Zdvihový objem (cm3)

1 997

Prevodovka

šesťstupňová automatická

Poháňaná náprava

predná

Výkon

Najvyšší výkon (kW/k) pri ot./min

130 / 177 pri 3750

Krútiaci moment (Nm) pri ot./min

400 pri 2000

Maximálna rýchlosť (km/h)

170

Akcelerácia z 0 na 100 km/h (s)

-

Spotreba

mesto / mimo / komb. (l/100km)

6,1 / 5,4 / 5,7

Rozmery

Dĺžka / šírka / výška // rázvor (mm)

4956/1920/1890//3275

Batožinový priestor 8 miest - 5 miest (l):

640 - 2381

Objem palivovej nádrže (l):

70

Prevádzková hmotnosť (kg)

1 950

Ceny

Cena základného modelu s DPH (€)

25 112

Základná cena testovanej verzie (€)

31 272

Vyberáme pre vás niečo PLUS