Takto bude vyzerať nový Mercedes-Benz Triedy G!
13. 12. 2017, 17:11 (aktualizované: 10. 7. 2024, 13:18)

Zdroj: Daimler
Zatiaľ prinášame len fotografie interiéru, pretože auto na svoju premiéru len čaká. My sme však už mali možnosť priamo sa do neho posadiť a tak prinášame aj prvé subjektívne dojmy.

Zdroj: Martin Domček

Zdroj: Martin Domček

Zdroj: Martin Domček
Galéria k článku
Trieda G aktuálne prechádza najväčšou technickou aj formálnou premenou vo svojej takmer 40-ročnej histórii – jej definitívnu podobu uvidíme začiatkom roku 2018 na Severoamerickom medzinárodnom autosalóne v Detroite.
My sme však už pred pár týždňami dostali v rámci dizajnového semináru k novej triede G, ktorý sa uskutočnil v nemeckom Metzingene možnosť posadiť sa priamo do kabíny s kompletne prepracovaným interiérom.
Zdroj: Martin Domček
Celkový pohľad na prístrojovku s dominantnou dvojicou displejov.
Zásadnou zmenou je príchod úplne nových displejov, aké poznáme napríklad aj z triedy E a objavia sa aj v novom „áčku“. Ide o dva veľké horizontálne umiestnené displeje s uhlopriečkou 12,3 palca, schované pod jedným krycím sklom, takže vyzerajú ako jeden obrovský. Prístroje pred vodičom pritom môžu byť analógové, ale aj digitálne, ktorých vzhľad si možno prispôsobiť.
Multifunkčný volant bude rovnaký, ako v triede S, takže na ňom nechýbajú ani dva malé dotykové touchpady. Len pre zaujímavosť – sú priamo prebrané zo smartfónov Blackberry. Oceňujeme aj fakt, že v kabíne pribudli praktickejšie využiteľné odkladacie priestory, vrátane možnosti bezdrôtovo dobíjať kompatibilné smartfóny.
Zdroj: Martin Domček
Multifunkčný volant - malý "čierny štvorček" je dotykový touchpad, prebratý z telefónov Blackberry.
Dôležitejšia je však iná vec – kabína je aj vďaka novým sedadlám oveľa priestrannejšia. Najmä vzadu – v oblasti nôh - pribudlo 150 mm a to rozhodne nie je žiadna symbolická hodnota. Nárast priestoru však cítiť aj vpredu, najmä v oblasti lakťov.. Sedadlá sú mimoriadne komfortné, po novom vyhrievané nielen vpredu, ale aj vzadu. Tie vpredu môžu byť aj odvetrávané, masážne a s prifukovaním bočníc.
Aj pri rozsiahlej modernizácii však zostali niektoré dizajnové prvky, typické pre Géčko, aj naďalej zachované – napríklad špecifické kľučky dverí, madlo pred spolujazdcom, ikonické smerovky alebo rezerva na zadných dverách.
O exteriéri a technike sa viac dozvieme až po oficiálnom predstavení na detroitskom autosalóne.