Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

TEST: Peugeot 5008 – Auto, ktoré nie je 7-miestne len na papieri

Peugeot 5008 vyzerá výborne, podobnosť s menším modelom 3008 je očividná.

Zdroj: Matej Jankovič

Reklama

Francúzi si potrpia na extravagantný dizajn, dokazuje to aj nový Peugeot 5008. Ten sa definitívne rozlúčil s imidžom rodinného vanu a premenil sa na módne SUV.

Čo to je

Podobnosť Peugeotu 5008 s Európskym autom roku, ktorým je menší Peugeot 3008 je nesporná. Oba modely sa rozlúčili so svojou minulosťou rodinného vanu a pretransformovali sa do podoby moderného mestského SUV, respektíve crossoveru. A obom to naozaj svedčí.

Peugeot 5008 je dlhší približne o 20 centimetrov a rázvor má väčší o viac než 16 centimetrov. To značí podstatne veľkorysejší vnútorný priestor a v aute je to fakt aj cítiť

Ako to jazdí

Pod kapotou sme mali benzínový motor s výkonom 121 kW, respektíve 165 koní, doplnený 6-stupňovým automatom. Táto kombinácia je pre testovaný model plne postačujúca, auto má dostatok sily aj dynamiky, nejakú extra športovú jazdu neočakávajte.

Prevodovke niet čo vytknúť, podvozok je naladený neutrálne a celkom dobre si poradí s bežnými nerovnosťami. Spotrebu považujme za primeranú – pri štýle jazdenia, zodpovedajúcom rodinnému autu by ste sa mali držať v kombinovanom režime niekde okolo sedem a pol litra.

Čo je na tom zaujímavé

V kabíne zaujme prispôsobiteľný digitálny kokpit. Inak povedané – vodič si môže vybrať, aké údaje chce vidieť v prístrojovej kaplnke pred sebou a namiesto otáčkomeru si zobraziť napríklad navigáciu.

Ďalším zaujímavým prvkom je malý volant, ktorý francúzska automobilka ponúka vo viacerých modeloch. V takto veľkom aute vyzerá zvláštne, no dobre padne do ruky a veľmi rýchlo sa s ním zžijete.

Pochváliť treba aj dizajn stredovej konzoly, plynulo prechádzajúcej do stredového tunela. Vizuálne ich oddeľuje rad ovládačov, pripomínajúcich kokpit lietadla

Zaujal nás aj priestranný a variabilný interiér so siedmymi sedadlami. Manipulácia s nimi je jednoduchá a dokonca aj v druhom rade máte tri samostatné sedadlá. Nebude to ideálne na dovolenkovú cestu do Chorvátska, no aj tak tento model ponúka v sedemmiestnom prevedení viac miesta, než jeho priami konkurenti.

Čo sa nepodarilo

Rozhranie infotainmentu by mohlo byť prehľadnejšie, dá sa naň zvyknúť, no videli sme aj jednoduchšie.

Škoda, že ani v takto veľkom aute Peugeot neponúka pohon 4x4. Čiastočne ho supluje voliteľný systém Advanced Grip Control s piatimi režimami (normal, sneh, blato, piesok, ESP off), ktorý cieleným pribrzďovaním predných kolies optimalizuje trakciu pre daný povrch.

Verdikt

Peugeot 5008 má všetky atribúty moderného rodinného auta – priestranný a variabilný interiér, obrovský kufor, silnú bezpečnostnú výbavu, neutrálne jazdné vlastnosti a aj v benzínovom prevedení slušnú spotrebu. Bonusom je mimoriadne vydarený interiér aj exteriér, naopak, chýba nám pohon 4x4.

Technické údaje testovaného auta:

Motor

Palivo

benzín

Valce

4

Zdvihový objem (cm3)

1 598

Prevodovka

šesťstupňová automatická

Poháňaná náprava

predná a zadná

Výkon

Najvyšší výkon (kW/k) pri ot./min

121 / 165 pri 6000

Krútiaci moment (Nm) pri ot./min

240 pri 1400

Maximálna rýchlosť (km/h)

201

Akcelerácia z 0 na 100 km/h (s)

9,2

Spotreba

mesto / mimo / komb. (l/100km)

9,8 / 5,3 / 7,0

Rozmery

Dĺžka / šírka / výška // rázvor (mm)

4641/1905/1640//2840

Batožinový priestor, 5 miest (l):

780

Objem palivovej nádrže (l):

56

Prevádzková hmotnosť, priemer (kg)

1 584

Ceny

Cena základného modelu s DPH (€)

21 790

Základná cena testovanej verzie (€)

26 790

Vyberáme pre vás niečo PLUS