TEST: Peugeot 5008 – Auto, ktoré nie je 7-miestne len na papieri
31. 7. 2017, 11:50 (aktualizované: 10. 7. 2024, 12:40)

Zdroj: Matej Jankovič
Francúzi si potrpia na extravagantný dizajn, dokazuje to aj nový Peugeot 5008. Ten sa definitívne rozlúčil s imidžom rodinného vanu a premenil sa na módne SUV.

Zdroj: Matej Jankovič

Zdroj: Matej Jankovič

Zdroj: Matej Jankovič
Galéria k článku
Čo to je
Podobnosť Peugeotu 5008 s Európskym autom roku, ktorým je menší Peugeot 3008 je nesporná. Oba modely sa rozlúčili so svojou minulosťou rodinného vanu a pretransformovali sa do podoby moderného mestského SUV, respektíve crossoveru. A obom to naozaj svedčí.
Peugeot 5008 je dlhší približne o 20 centimetrov a rázvor má väčší o viac než 16 centimetrov. To značí podstatne veľkorysejší vnútorný priestor a v aute je to fakt aj cítiť
Ako to jazdí
Pod kapotou sme mali benzínový motor s výkonom 121 kW, respektíve 165 koní, doplnený 6-stupňovým automatom. Táto kombinácia je pre testovaný model plne postačujúca, auto má dostatok sily aj dynamiky, nejakú extra športovú jazdu neočakávajte.
Prevodovke niet čo vytknúť, podvozok je naladený neutrálne a celkom dobre si poradí s bežnými nerovnosťami. Spotrebu považujme za primeranú – pri štýle jazdenia, zodpovedajúcom rodinnému autu by ste sa mali držať v kombinovanom režime niekde okolo sedem a pol litra.
Čo je na tom zaujímavé
V kabíne zaujme prispôsobiteľný digitálny kokpit. Inak povedané – vodič si môže vybrať, aké údaje chce vidieť v prístrojovej kaplnke pred sebou a namiesto otáčkomeru si zobraziť napríklad navigáciu.
Ďalším zaujímavým prvkom je malý volant, ktorý francúzska automobilka ponúka vo viacerých modeloch. V takto veľkom aute vyzerá zvláštne, no dobre padne do ruky a veľmi rýchlo sa s ním zžijete.
Pochváliť treba aj dizajn stredovej konzoly, plynulo prechádzajúcej do stredového tunela. Vizuálne ich oddeľuje rad ovládačov, pripomínajúcich kokpit lietadla
Zaujal nás aj priestranný a variabilný interiér so siedmymi sedadlami. Manipulácia s nimi je jednoduchá a dokonca aj v druhom rade máte tri samostatné sedadlá. Nebude to ideálne na dovolenkovú cestu do Chorvátska, no aj tak tento model ponúka v sedemmiestnom prevedení viac miesta, než jeho priami konkurenti.
Čo sa nepodarilo
Rozhranie infotainmentu by mohlo byť prehľadnejšie, dá sa naň zvyknúť, no videli sme aj jednoduchšie.
Škoda, že ani v takto veľkom aute Peugeot neponúka pohon 4x4. Čiastočne ho supluje voliteľný systém Advanced Grip Control s piatimi režimami (normal, sneh, blato, piesok, ESP off), ktorý cieleným pribrzďovaním predných kolies optimalizuje trakciu pre daný povrch.
Verdikt
Peugeot 5008 má všetky atribúty moderného rodinného auta – priestranný a variabilný interiér, obrovský kufor, silnú bezpečnostnú výbavu, neutrálne jazdné vlastnosti a aj v benzínovom prevedení slušnú spotrebu. Bonusom je mimoriadne vydarený interiér aj exteriér, naopak, chýba nám pohon 4x4.
Technické údaje testovaného auta:
Motor
Palivo
benzín
Valce
4
Zdvihový objem (cm3)
1 598
Prevodovka
šesťstupňová automatická
Poháňaná náprava
predná a zadná
Výkon
Najvyšší výkon (kW/k) pri ot./min
121 / 165 pri 6000
Krútiaci moment (Nm) pri ot./min
240 pri 1400
Maximálna rýchlosť (km/h)
201
Akcelerácia z 0 na 100 km/h (s)
9,2
Spotreba
mesto / mimo / komb. (l/100km)
9,8 / 5,3 / 7,0
Rozmery
Dĺžka / šírka / výška // rázvor (mm)
4641/1905/1640//2840
Batožinový priestor, 5 miest (l):
780
Objem palivovej nádrže (l):
56
Prevádzková hmotnosť, priemer (kg)
1 584
Ceny
Cena základného modelu s DPH (€)
21 790
Základná cena testovanej verzie (€)
26 790