Automobilka Tesla momentálne nemá najšťastnejšie obdobie. Pred pár dňami obletela svet správa o smrteľnej nehode, pri ktorej v USA zahynul vodič Modelu X, pričom v tom čase išlo auto v autonómnom móde. Pravdou všk je, že Model X vodiča akusticky aj opticky varoval, aby prebral kontrolu nad riadením, ten však na to nereagoval. pravdou je však aj to, že k nárazu do betónových zvodiiel prišlo v takmer rovnom úseku.

Ďalším problémom sú pokračujúce problémy s kvalitou. Tie tentokrát vyústili do zcvolávacej akcie pre 123-tisíc automobilov Model S. Ide o dobrovoľnú zvolávaciu akciu, týka sa posilňovača riadenia, presnejšie skrutiek od spoločnosti Bosch, ktoré v ňom môžu hrdzavieť a obmedziť jeho činnosť. To značí, že volantom sa dá točiť, len ťažšie. Ide o globálnu zvolávaciu akciu, oprava trvá približne hodinu, spoločnosť celosvetovo vyjde približne na 60 miliónov dolárov.

Model 3 má byť prvou masovo rozšírenou teslou,  výrobu sa však nedarí  spustiť naplno už niekoľko mesiacov.
Model 3 má byť prvou masovo rozšírenou teslou, výrobu sa však nedarí spustiť naplno už niekoľko mesiacov.
Tesla

A do tretice - pozitívne je, že Tesle sa postupne darí zvyšovať produkciu Modelu 3, avšak ešte stále je hlboko pod plánovanými počtami. Firma informovala, že počas januára až marca vyrobila z tohoto modelu takmer 10-tisíc kusov. Je to síce štvornásobne viac ako v záverečnom štvrťroku vlaňajška, ale stále len necelá polovica zo sľúbených 20 tisíc kusov mesačne.

Pre automobilku je to kľúčový model, pretože cena je polovičná v porovnaní s ostatnými modelmi Tesly, má to byť ich prvé naozaj masové auto - svedčia o tom aj vysoké počty objednávok. Klienti však začínajú byť nespokojní s predlžujúcimi sa čakacími dobami.