Znepokojujúce je vidieť partnera zvádzať boj s rôznymi nepríjemnými situáciami a ovplyvniť to môže aj vás! Ako sa so stresom vysporiadate, aby neohrozoval vaše zdravie a pohodu? Tu je 5 tipov ako na to!


#1 Spoločné cvičenie

Určite ste už videli závideniahodné videá, kde sa dvojice vzájomne venujú cvičeniu, podporujú sa a dopĺňajú. Cvičenie je skutočne skvelá stratégia, ako sa zbaviť stresu. Prispieva nielen k zdraviu tela, ale v obrovskej miere vplýva aj na duševnú pohodu. Pomáha zbaviť sa stresu a ako čerešnička na torte, pri spoločnom cvičení podporí oživenie vzťahu (aj chuť na sex). Dôležité je, aby ste si vybranú aktivitu obaja užili.

#2 Komunikujte

Hovoriť o svojich problémoch a ťažkostiach pomáha rýchlejšie dostať na povrch príčiny stresu. Urobte si čas na rozhovor, pripravte čaj na ukľudnenie a nechajte partnera, nech sa “vyrozpráva”. Nie je nič lepšie ako striasť zo seba bremeno, a to najmä pri rozhovore s človekom, ktorého milujeme a stojí pri nás. Takýto dialóg môže mať až terapeutický účinok a pomôže lepšie spoznať koreň problému.

#3 Sexujte

Sex je ďalší skvelý spôsob, ako prekonať stres. Pomôže vyplavovať hormóny šťastia a spokojnosti na úkor stresových hormónov - rovnako ako pri cvičení. Ak je prirodzenou reakciou na stres neschopnosť erekcie partnera, použite triky. S problémom vám pomôžu napríklad tabletky na podporu erekcie.

#4 Vydajte sa na cesty

Zmena prostredia prináša nový pohľad na vec, nové perspektívy a najmä pomáha “vyčistiť hlavu” od nepríjemností, v ktorých sa dookola točíme. Vezmite partnera niekam, kde si oddýchne on aj vy. Nemusíte hneď organizovať zájazd do exotiky, stačí cez víkend sadnúť na bicykel a vydať sa ku babke na chalupu. Opäť tým zabijete niekoľko múch jednou ranou, najmä čo sa týka zbavovania sa stresu.

#5 Po práci už nepracujte

Urobte si dohodu: po práci nenecháte zvuky pracovného telefónu zapnuté a pri spoločných chvíľach vás nebude rušiť notebook alebo halda pracovných papierov. A platiť by to malo pre všetkých členov rodiny. Týmto spôsobom jednoduchšie porazíte únavu aj podráždenosť.

Riešiť stres partnera nie je jednoduché, najmä keď sami denne čelíme stresovým situáciám. Spoločnými silami sa však môžete zabrániť rozvoju depresii a vytvoriť tak silné duševné a emocionálne zázemie, ktoré posilní aj váš vzťah.