Nie je iba frázou, že do silného organizmu sa negatívne vplyvy dostanú ťažšie. A silný organizmus je ten, ktorý má naplnenú jednu zo svojichich základných potrieb – dostatok spánku. Problémom dnešnej doby a prakticky celosvetovou epidémiou sa stáva problém so spánkom. Nespavosťou trpí čoraz viac ľudí, o niečo viac sa tento problém týka väčších miest.

Vedecké výskumy hovoria spánku ÁNO

Spánkom sa zaoberalo viacero vedeckých prieskumov. Štúdie napríklad naznačujú, že spánok má určujúci vplyv v tom, ako sa náš organizmus dokáže brániť pred vírusmi. Čím viac spíme, tým odolnejší náš organizmus je a pri dostatočnom spánku reaguje aj oveľa efektívnejšie na tvorbu protilátok po zaočkovaní.
Vedci zo San Francisca urobili napríklad experiment, počas ktorého skúmali spánkové návyky 164 zdravých ľudí. Títo boli rozdelení do dvoch skupín - tí, ktorí spia viac ako 7 hodín denne a tí, ktorí spia 5 a menej hodín denne. Obidvom skupinám v rovnakých podmienkach kvapkali do nosa vírus bežnej chrípky, pričom v prvej skupine vírusu podľahol 1 zo 6 skúmaných, avšak v skupine s nižším množstvom spánku vírusu podľahol až každý druhý testovaný.
Vedci sa tiež zaoberali reakciou organizmu na očkovaciu látku v prípade očkovania proti žltačke. Zistili, že organizmus nevyspatého a unaveného človeka produkoval len polovicu protilátok oproti ľuďom s väčším množstvom a kvalitou spánku.
Vedci sa zamerali aj na skúmanie rizika zranenia pri rozličnom množstve a kvalite spánku, a to konkrétne pri basketbalistoch v NBA. Zistilo sa, že pri hráčoch, ktorí spávali pravidelne okolo 9 hodín, je riziko zlomeniny nižšie ako 20 %, kým u tých, ktorí spávali približne 6 hodín, sa riziko zvýšilo až na 80 %!

Ilustračné foto
Zdroj: ZORAS

Neviete sa kvalitne vyspať? Pomôžte si!

Mnohí z nás sa na nekvalitný spánok sťažujú a mnohí sa ho aj pokúšajú riešiť. Bohužiaľ, často najmä tabletkami. Tie však nepredstavujú riešenie, riešením je vytvorenie optimálnych podmienok pre odpočinok nášho organizmu. Okrem vyvetranej a zatemnenej spálne, vyhýbaniu sa alkoholu a cigaretámpred spaním či káve po 15. hodine by sme mali dbať aj na správny výber matracov, paplónov a vankúšov. “Je to približne rok, odkedy sme na Slovensko začali dovážať záťažové pri-krývky Gravity Blankets, povedal Miroslav Vojvodík, ktorý sa problematike spánku a vyhľadávaniu produktov na jeho skvalitnenie venuje už približne 15 rokov, “Produktu sme verili od začiatku, a to, že gravitky, ako ich voláme, si k nám chodia zákazníci vo veľkom kupovať na odporúčanie od tých, ktorí ich už majú a využívajú, je pre nás iba potvrdením ich efektivity.”

Pozrite sa, aká je príjemná:

Ako to funguje?

Gravity Blankets obsahujú po celom svojom rozsahu všité malé sklenené guličky alebo guličky z nehrdzavejúcej ocele, ktoré rovnomerne zaťažia telo toho, kto pod prikrývkou spí. V ňom to stimuluje pocit objatia, čo mu umožňuje rýchlejšie upokojenie a naladenie sa na kvalitný spánok. Ľudia sa pod “gravitkami” zvyknú menej budiť, rýchlejšie zaspať a vyťažiť zo svojho spánku maximum. “Záťažové prikrývky sa pôvodne využívali najmä v terapii dotykom, majú zmysel pri diagnózach, akými sú ADHD, autizmus, depresie, úzkosť, prílišné vystavenie sa stresu…” hovorí Vojvodík, “Ale časom sa ukázalo, že sú efektívne aj pre úplne obyčajný spánok u ľudí, ktorí žiadnou diagnózou netrpia. Nespavosť sa totiž stáva celosvetovou pandémiou, čo súvisí nielen s vysokou dávkou stresových faktorov, ale aj s nadpriemerným vystavením nevhodnému typu svetla, elektronickým smogom atď.”

Ilustračné foto
Zdroj: ZORAS

Možno práve Gravity Blanket by mohla byť tým ideálem vianočným darčekom pre vás či vaše okolie, a to dokonca i pre detičky, ktoré sa tak tiež budú cez noc menej budiť a vďaka dostatku spánku budú mať pokojnejšie dni. Viac sa dozviete tu.