Rozmýšľate nad tým, čo by ste mohli urobiť vy sami pre to, aby sa naša planéta „zregenerovala“? Čo tak začať „baliť zodpovedne“? Že ako? Napríklad aj výberom produktov označených logom „Balené zodpovedne“.

Či sa nám to páči, alebo nie, planéta čelí klimatickej kríze a naša generácia môže svojimi činmi rozhodnúť, čo sa s ňou stane. Možno si poviete... Okej, jazdím hlavne hromadnou dopravou, namiesto jednorazových igelitiek používam eko tašky, igelitové vrecká som nahradil ekosieťkami, slamky nepoužívam, v taške si nosím vlastný príbor (aj tak je to hygienickejšie) a termosku na kávu. Čo viac však ešte môžem urobiť?

A čo tak začať vyberať si produkty označené logom „Balené zodpovedne“? S touto novinkou prišiel nedávno reťazec Kaufland. Výrobky privátnych značiek začal baliť do obalov, ktoré obsahujú buď minimálne 30% recyklovaného materiálu, prípadne sú na minimálne 80% recyklovateľné alebo úspora či zníženie podielu plastu predstavuje minimálne 10%.

Ilustračné foto.
Ilustračné foto.
Zdroj: Kaufland

Medzi prvými produktmi, ktoré Kaufland predstavil je slnečnicový kuchynský olej K-Classic v novom obale, ktorý obsahuje 50 % recyklovaného plastu. Pri jeho výrobe sa tak ušetrí približne 11,5 tony nového plastu ročne. Kanister na K-Classic nemrznúcu zmes do ostrekovačov je zase vyrobený zo 100 % recyklovaného plastu. Ďalšie produkty s označením „Balené zodpovedne“ budú postupne pribúdať. Takže keď už sa rozhodnete niekoho alebo niečo baliť, baľte zodpovedne. Tak ako vo vzťahoch, aj v prípade nákupov produktov vás to v podstate nič nestojí, ale v konečnom dôsledku sa vám to oplatí. Za správne rozhodnutia prichádza často odmena v podobe dobrého pocitu a to platí aj v prípade zdravého životného prostredia.

Úplne postačí, keď si uvedomíme, že rozhodujú činy, hoci aj také malé, ako je rozhodovanie sa, v akom balení si kúpime nemrznúcu zmes do auta či slnečnicový olej.

Ilustračné foto.
Ilustračné foto.
Zdroj: Kaufland