Plagát s mapou Českej republiky a logami najznámejších potravín od Andreja Babiša s nápisom “Nedržíme, nepredávame” nalepil český mäsiar Pavel Havlíček najskôr na výklad. Od pultu potom sledoval, ako sa pred jeho obchodom začínajú zastavovať ľudia, ktorí debatovali a gestikulovali.

"V tú chvíľu som si uvedomil, že môj postoj nebude mať veľký vplyv, keď bude chýbať priama interakcia a nebudem môcť ľuďom svoj postoj hneď priamo vysvetliť," cituje Havlíčka český spravodajský portál Týden.cz. O niekoľko dní už svoj plagát premiestnil na okraj pultu, aby ha mal každý zákazník na očiach a videl, že v tomto mäsiarstve kupuje mäso s politickým príbehom, ktorý je samozrejme grátis.

Toto Babiš isto nečakal: Drsný bojkot jeho biznisu!
Zdroj: Facebook

Tvrdá rana pre Babiša: Ušli mu miliardy, na ktoré sa tešil!

Facebooková stránka namierená proti Babišovi.

Výrobky Agrofertu

Ako podotýka portál výrobkom skupiny Agrofert sa v bežných českých obchodoch dá len ťažko vyhnúť. Koncern dodáva pečivo z viac ako dvadsaťpäť pekární, mliečne výrobky od dcérskych firiem Tatra a Olma, mäso a údeniny od Kosteleckých údenín alebo firmy Mäso Planá. Súčasťou mäsového portfólia sú aj “Vodňanská kuřata”, ktoré s úsmevom na stránkach Agrofertu oznamujú, že sa riadia heslom „z poľa na vidličku“.

Správcovia facebookovej stránky Bojkot Babišových výrobkov sú pri komunikácii celkom opatrní, uvádza portál. Pamätajú si totiž výroky veľkopodnikateľa spred troch rokov, keď sa Babiš vyhrážal spoločnosti Ahold, ktorá prevádzkuje reťazec Albert. Ten totiž chcel zrušiť zmluvu o dodávkach chleba a pečiva s jednou z firiem spadajúcich pod Agrofert. "Pôsobenie reťazcov je skutočne v rovine terorizmu," povedal vtedy Babiš a dodal, že Ahold na svoju politiku čoskoro doplatí.

Toto Babiš isto nečakal: Drsný bojkot jeho biznisu!
Zdroj: Facebook

Plagát uverejnený na facebookovej stránke, ktorá vyzýva bojkotovať výrobky Agrofertu.

Skupina spojila živnostníkov

Ako píše český portál, správcovia stránky komunikujú len anonymne a v správach prezrádzajú len to, že ide o skupinu "priateľov, ktorí spolu chodia na pivo a zaujímajú sa o politiku. O publicitu vraj tiež nestoja.“

Bojkot, ktorému dominuje nápis “Andrew, go back to Blava”, “Andrej, vráť sa do Blavy”, spojil nesúrodú skupinu podnikateľov. Ceduľu s nápisom “Nevedieme, nepredávame”, vyvesili do výkladu napríklad v Tony Café v Prahe 4 či v rodinnom Wellness centre v Hnačove s tým, že radšej budú odoberať poľnohospodárske výrobky od malých výrobcov. Na stránkach tiež pribúdajú návody, ako sa zaobísť bez Babišových výrobkov.

Mäsiara podporujú poslanci

Podporu vyjadril mäsiarovi Havlíčkovi europoslanec Petr Mach, k bojkotu sa pridal tiež poslanec TOP 09 za liberecký kraj Jan Farský, aj keď si je vedomý, že jeho postoj bude mať ekonomický dopad len v jednotkách promile. Nechce si však pripadať ako pokrytec, ktorý Babiša na jednej strane kritizuje, no zároveň kupuje jeho tovar. "Aspoň tento bojkot pripomína, kam peniaze ľuďom z nákupu plynú," cituje Farského portál.

Navrhnuté stretnutie

Azda jediným z neanonymných členov skupiny, ktorú na facebooku k dnešnému dňu lajklo už 8 980 ľudí, je práve mäsiar Pavel Havlíček. Pred pár dňami mu zazvonil telefón a o stretnutie ho požiadal generálny riaditeľ Kosteleckých údenín, ktoré spadajú pod Babišovu spoločnosť Agrofert. Ján Hanuš vraj s Havlíčkom chce diskutovať o situácii v brandži bez ohľadu na politiku.

Havlíček s pozvaním na stretnutie, ktoré by sa malo odohrať v priebehu mája, súhlasil. Veď Babišove výrobky sú pre neho konkurenciou ako každá iná, ale s tým rozdielom, že Babiš podľa neho v politike jedná v záujme svojho konglomerátu, ktorým je likvidácia poslednej konkurencie – živnostníkov.