"Skupina L'Oréal sa rozhodla odstrániť z obalov svojej pleťovej kozmetiky slová ako 'biely/bielenie', 'svetlý/zosvetlenie' či 'bledý'," píše sa vo vyhlásení. 

Toto oznámenie nadväzuje na štvrtkové rozhodnutie značky Unilever, ktorá v Indii a Bangladéši premenuje krém na zosvetlenie pleti s názvom Fair & Lovely (Svetlý a krásny).

Unilever vysvetlil, že v tomto názve prestane používať slovo 'fair' (svetlý), pretože sa "zaviazal, že bude oslavovať všetky odtiene pleti".

Tlak na kozmetické či potravinárske spoločnosti, aby v niektorých prípadoch zmenili svoje názvoslovie, sa začal po vypuknutí protestov vyvolaných násilnou smrťou Afroameričana Georgea Floyda a sformovaní sa v podstate už celosvetovo pôsobiaceho hnutia Black Lives Matter.

Firma Johnson & Johnson tak napr. minulý týždeň oznámila ukončenie výroby niektorých produktov radu Neutrogena a Clean & Clear, ktoré sa v Ázii a na Blízkom východe predávajú ako krémy na redukciu tmavých škvŕn.

Internetom sa v súvislosti so zabitím Georga Floyda (†46) začala šíriť nechutná výzva.
Internetom sa v súvislosti so zabitím Georga Floyda (†46) začala šíriť nechutná výzva.
Zdroj: twitter

Niekoľko amerických spoločností zvažuje úplnú zmenu log svojich značiek. Jednou z nich je spoločnosť Mars, ktorej značka Uncle Ben's má ako logo podobizeň Afroameričana.