Americkí leteckí experti sa domnievajú, že zrážka s vtákmi vyvolala poškodenie senzorov autopilota, ktoré spôsobili smrteľný pád Etiópskej leteckej spoločnosti na začiatku tohto roka. Náraz poškodil čidlá, ktoré následne načítali nesprávne údaje, na ktoré zareagoval automatický vyrovnávací systém MCAS a poslal lietadlo do stŕmhlavého pádu.  Odborníci z Ethiopian Airlines s Američanmi nesúhlasia, podľa nich "neexistujú žiadne dôkazy o zrážke stroja s nejakým objektom," uviedol denník Daily Mail.

Americký úradník pre letectvo si údajne myslí, že útok vtákov mohol spustiť systém MCAS v prípade havárie Etiópskeho letu, ktorý zabil 157 cestujúcich, medzi ktorými bola aj rodina poslanca Antona Hrnka. 

Hovorcovia spoločnosti Boeing tiež povedal, že má dokončené opravy na Max 8 a aktualizované školenia pre pilotov United, Ryanair, China Eastern Airlines a Flydubai. Zrušili maximálne 8 objednávok a požiadali o vrátenie finančných prostriedkov, keďže posledná letecká spoločnosť si sťažovala na pokles ziskov.

Potom, čo niektorí piloti anonymne povedali, že nedostali dostatok školení o používaní systému MCAS, spoločnosť tiež vypracovala nový plán školení, ktorý preskúma Federálna letecká správa.

Boeing ešte formálne nepredložil svoje aktualizácie softvéru a školenia FAA na schválenie alebo dokončenie certifikačného letu. Avšak akcie Boeingu vzrástli po tom, čo Wall Street Journal ohlásil tento krok.

Pochyby o letuschopnosti Boeingov 737 MAX 8 otvorilo letecké nešťastie z októbra minulého roku, kedy sa do Jávskeho mora zrútilo lietadlo indonézských aerolinek Lion Air zo 189 ľuďmi. Obe nehody boli podľa vyšetrovateľov "ako cez kopirák". Dôvodom oboch pádov bol poruchový systém MCAS.