Súkromne financovaný úsek bude súčasťou oveľa masívnejšej, viac než 8000 kilometrov dlhej trasy, ktorá prepojí Európu s Čínou, informoval portál Mail Online.

Diaľnica, prvýkrát navrhnutá Alexandrom Ryazanovom, bývalým prvým podpredsedom predstavenstva Gazpromu, by mala byť hotová do 14 rokov. Meridiánska diaľnica povedie od ruských hraníc s Bieloruskom až ku hraniciam Kazachstanu a bude súčasťou komplexnejšej trasy siahajúcej od Hamburgu až po Šanghaj, tzv. západoeurópsko-čínskej diaľnice.

Meridiánska diaľnica (vyznačená zelenou farbou) bude súčasťou masívnejšej diaľnice, ktorá bude spájať Hamburg so Šanghajom.
Meridiánska diaľnica (vyznačená zelenou farbou) bude súčasťou masívnejšej diaľnice, ktorá bude spájať Hamburg so Šanghajom.
Zdroj: reprofoto Mail Online

Podľa zahraničných médií sa týmto Čína snaží ovládnuť globálny obchod – po dokončení súkromnej diaľnice bude totiž táto cesta najkratšou trasou pre prevoz tovaru medzi Európou a Čínou.

Výstavba časti tejto novodobej „Hodvábnej cesty“, ktorá v staroveku a stredoveku spájala Čínu s Rímskou a Byzantskou ríšou, bude stáť v prepočte 8,4 miliardy eur. Na západnej strane sa štvorprúdová diaľnica napojí na Bielorusko neďaleko mesta Smolensk, zatiaľ čo na východnej sa napojí na cestu neďaleko hraničného pásma Sagarchin v Rusku, pri kazachstanských hraniciach.

Prečítajte si aj: