Nakupovanie vianočných darčekov cez internet z pohodlia domova či z práce by v tomto období uprednostnilo viac ako 56 % Slovákov. Priemerne sú pritom ochotní na darčeky minúť 110 eur.

Vyplýva to z prieskumu, ktorý uskutočnil zľavový portál ZlavaDna.sk na začiatku decembra tohto roku. "Počas Vianoc u nás nakupuje o 30 % viac zákazníkov," vyčíslila riaditeľka portálu Svetlana Tarageľová.

Pre banky a nebankovky sú Vianoce zlatou baňou: Vyhnite sa zruinovaniu

Pri rozhodovaní o nákupe je pritom podľa jej slov pre viac ako polovicu Slovákov stále najsilnejším argumentom cena. V súčasnosti sa 20 % ľudí rozhoduje podľa aktuálnych zliav či akcií. "Hlavnou motiváciou pri nakupovaní darčekov je vždy prekvapiť či potešiť blízkych, no financie majú posledné slovo," dodala.

Nákup na poslednú chvíľu

Vianočné nakupovanie začína už začiatkom novembra, ale každý rok ľudia čoraz viac odkladajú zháňanie darčekov na poslednú chvíľu. "Záujem o nakupovanie zážitkov v zľave je citeľný aj na Štedrý deň. Pripisujeme to jednoduchosti nákupu a využitia v podobe darčekového kupónu," opísala Tarageľová.

Pár dní pred Vianocami zase Slováci nakupujú vo veľkom napríklad predplatné časopisov, ale najväčší záujem je podľa nej stále o zážitkové či kúpeľné wellness pobyty.