Richard Sulík má na svojej kandidátke na poslancov podnikateľku Cigánikovú. Hoci vlastní škôlky pre deti, zdá sa, že vie, čo platí aj na dospelých. A tak vo svojich predvolebných výstupoch stavila na nahotu. „Na tých fotkách nie je nič vidieť, je to urobené pri všetkej slušnosti. Keď na bežný spôsob ľudia už nereagujú, tak som skúsila niečo nové,“ povedala Cigániková.
Šéf SaS v jej pikantnom prejave žiadny problém nevidí. „Fotky sú pekné. Janka sa rozhodla získať pozornosť pre texty, ktoré píše, a tie sú úplne v poriadku. A obsah je dôležitý,“ vyjadril svoj názor Sulík. Odborníci z marketingu však s predstavou kandidátky na poslankyňu, ako sa robí kampaň, nesúhlasia.
Janka Cigániková chcela vo volebnej kampani skúsiť niečo nové.
Foto: archív J. C.
„Výskumy dokázali, že práve nahota v reklame spôsobuje opak toho, čo si mysleli dodávatelia a to je to, že odpútava pozornosť od posolstva. Takáto reklama je menej efektívna,“ povedal kreatívny riaditeľ marketingovej agentúry Michal Pastier.
Nechutné priznanie politika Miškova: Odborník je z neho zhnusený!
Aj marketér Ján Koraba si myslí, že takto si politickú pozornosť ľudí nezíska. „Samozrejme, že toto nie je vhodná reklama politikov. To nie je to, čo potrebujú ľudia vidieť,“ dodal. Dokonca ani jej sledovatelia na sociálnej sieti sa príliš nestotožňujú s takýmto spôsobom komunikácie. „Kreatívne? Kontroverzné? Skôr lacné,“ napísal jeden z nich.
Politológ Miroslav Kusý však hovorí, že takáto kampaň so sexuálnym podtónom je menej škodlivá ako mnohé podrazácke spôsoby, aké sa u nás objavujú. „Každý kandidát chce zaujať v niečom, v čom je silný. V tom, čo je jeho najlepšia stránka, tak sa tým predvádza.“ Pri sledovaní záberu so stiahnutými nohavičkami či odhaleným chrbtom ťažko povedať, čo je Cigánikovej najlepšia stránka.