Medovníky rozdávali železničiari cestujúcim v IC vlakoch na nedeľnej poslednej jazde medzi východom Slovenska a Bratislavou. Rozlúčka s najlepšími vlakmi pod značkou Železničnej spoločnosti Slovensko sa niesla v pohrebnej atmosfére. Nechýbal ani smútočný veniec. Na rušni figurovalo ironické poďakovanie za dôveru. "Je to vlajková loď slovenských železníc a my sme ju potopili. A uvoľnili sme miesto pre súkromnú firmu. Môže sa niečo také stáť v normálnom štáte? Odstavíme najlepšie vlaky, ľudí budeme voziť zadarmo v starých vozňoch s koženkovými sedadlami a súkromníka necháme zarábať?" rozčuľovali sa radoví železničiari.
Hromadia sa sťažnosti na vlaky RegioJetu: Už to nie je to, čo bolo
Posledný IC vlak z východu Slovenska do Bratislavy dorazil so smútočným vencom.
ZDROJ: čitateľ
O zrušení stratových IC vlakov informovala Železničná spoločnosť Slovensko ako o rozhodnutí akcionára. Definitívny verdikt teda povedalo ministerstvo dopravy. Zamestnanci zo zrušených vlakov by nemali prísť o prácu, presunú ich na iné vlakové spoje.
"Nemá to logiku. Zrušíme IC vlaky, ktoré neboli dotované a nahradíme ich novými vlakmi, na ktoré bude ZSSK žiadať ďalšiu dotáciu zo štátneho rozpočtu. Čiže na toto všetko pôjde viac peňazí zo štátneho rozpočtu a v konečnom dôsledku sa na to opäť poskladajú daňoví poplatníci," kritizuje Ondrej Matej z Inštitútu pred dopravu a hospodárstvo.
Vyše 50 ľudí, ktorí pracovali v zrušených "ícečkách", o prácu nepríde. "Dve desiatky vlakvedúcich, ako aj ďalšie tri desiatky rušňovodičov, ktorí pracovali prioritne na IC vlakoch, bude ZSSK využívať v rýchlikoch na tej istej trase. Vlakvedúci sa budú starať o cestujúcich v prvej triede," informovala hovorkyňa ZSSK Jana Morháčová.