Podľa majetkového priznania patrí jednoznačne medzi najbohatších politikov na Slovensku. Minister Počiatek sa vymyká akejkoľvek predstave o politikovi zo sociálnej demokracie. Býva v okázalej vile na dobrej adrese, vlastní luxusnú chatu na Donovaloch a dopraje si aj exotické dovolenky.
Nielen na jeho povestné hodinky a sako ste sa ministra pýtali v online rozhovore. Ako odpovedal?
Prečítajte si celý rozhovor.
05.03.2013 11:23 Veronika: Dobrý deň,som veľká zberateľka autogramov a chcela by som aj Vás poprosiť o podpiskartu aj z podpisom a venovaním lenže adresu na verejnosť nechcem dávať máte nejaký email kam napíšem svoju adresu?Vopred Ďakujem!Dovidenia Poštite svoj kontakt na [email protected] Ďakujem všetkým za otázky, žiaľ, nemohol som odpovedať na všetky. Tak nabudúce :) |
05.03.2013 11:21 Jozef Kramár, Trnava: pán minister, máte ambiciózny, ale aj veľmi náročný plán. Veríte tomu sám, osobne, že je reálny a že je to len politický ťah ? Ja tomu plánu absolútne verím a pokiaľ sa nebudú neúmerne predlžovať obstarávania jednotlivých úsekov, je úplne reálny. |
05.03.2013 11:19 Ján: Dobrý den Pán Počiatek, chcel by som sa Vás opýtať, kedy by mala byť hotová D3 a ci je pravda ze D3 bude od Čadce smerom na hraničný priechod Skalité sprevádzkovaná len v polovičnom profile.Ďakujem za odpoveď a prajem príjemný den. D3 je zaradená - tak ako D1 - medzi hlavné priority a našou ambíciou je tiež v najbližších troch rokoch rozostavať všetky kľúčové úseky. Sme v zhode aj s Európskou komisiou, že D3 je prioritou. Úsek Svrčinovec - Skalité bude v polovičnom profile, pretože postačuje pre očakávané intenzity. |
05.03.2013 11:15 Tamas Fodor: Dobrý deň, aké opatrenia chystáte spraviť vo veci financovania osobnej železničnej dopravy a regionálnej autobusovej dopravy aby nedochádzalo k súbehu jednotlivých spojov a zbytočnému rušeniu osobnej žel. dopravy. Nestačilo by spraviť komplexný celoštátny cestovný poriadok pre autobusy? Prípadne zaviesť integrovanú dopravu aj v iných regiónoch podľa využiteľnosti spojov, tak aby na tom usporil aj štát, aj cestujúca verejnosť. Ďakujem Zosynchronizovať železničnú a autobusovú dopravu je naozaj veľká výzva. Začali sme úpravami v železničnom grafikone a intenzívne komunikujeme so všetkými samosprávami (ktoré majú autobusovú dopravu vo svojej kompetencii) a hľadáme funkčný model riešenia. Je to však beh na dlhšiu trať. |
05.03.2013 11:12 Dandy, Roznava: Dobry den, ako to vyzera s R2 a smerom na Vychod? Je zaciatok vystavby tunela Soroska 2015 realny? Momentálne sme vyhlásili verejné obstarávanie na prvé dva úseky, a to Zvolen, východ - Pstruša a Pstruša - Kriváň. Očakávame, že tieto stavby začneme stavať v tomto roku. |
05.03.2013 11:40 Milan: Chcem sa spýtať k projektu Filiálka. AKo ste rozhodli ? KEdy začnú projekčné práce na zmene projektu t.j. posunutie Filiálky do menšej hĺbky a s kratšími nástupiskami. Bude Filiálka zaradená do zásobníka projektov OPD 2014 - 2020 ? Uvažujete nad rokovaním so súkromným sektorom kde by bolo možné ušetriť i náklady na samotnú Filiálku, pretože budúci developer územia Filiálka by mal natvrdo dostať požiadavku vybudovať základovú dosku a podzemné priestory stanice a potom následne v zymsle platného UP developovať územie. Uvažujete nad severojužným optimalizovaným prepojením železníc v BA ? Projekt Filiálka je jedným z jasných dôkazov nekompetentnosti pána Figeľa, ktorý ešte aj teraz tvrdí, že sa mala Filiálka realizovať v pôvodnej verzii. Štúdia uskutočniteľnosti vypracovaná podľa parametrov Európskej komisie a zároveň plne akceptovaná Európskou komisiou jasne ukázala, že tento projekt nemôže byť financovaný z eurofondov. Je nevyhnutné túto stanicu preprojektovať na koncovú stanicu a osadiť ju do menšej hĺbky. Našou ambíciou je zaradiť tento projekt do eurofondového obdobia 2014-2020. |
05.03.2013 11:03 bojo: p.Počiatek som ozaj rád,že riadite Ministerstvo dopravy,konečne správny menežér,a nie ako ten Váš predchodca Fígeľ čo si ešte nechal i vyplácať 2,5 roka mesačnú rentu vyše 10 000 € z Bruselu čo je 300 000€,otras!!! a Vám prajem veľa zdravia -dobré nervy i veľa pracovných úspechov. Ďakujem. |
05.03.2013 11:01 Julo: Nie som volic smeru, ale mam pocit, ze spojenie Bratislava - Kosice nikdy nebolo tak realne, ako je teraz vo vasich planoch...drzim palce.... Súhlasím s vami, pretože kľúčový úsek Turany-Hubová sme vyriešili z pohľadu jeho financovateľnosti z európskych fondov. To bol aj Gordický uzol severnej D1. V prípade, že sa nebudú neúmerne predlžovať obstarávania jednotlivých úsekov, je rok 2018 naozaj reálny. Náš cieľ je, aby na konci tohto volebného obdobia boli všetky úseky D1 Bratislava-Košice buď dokončené alebo v pokročilom štádiu výstavby. Budúci minister dopravy si už len musí nabrúsiť nožnice a strihať pásky :) |
05.03.2013 10:58 Adam: pan minister, kedy predpokladate, ze sa konecne zacne stavat tunel Visnove? potrebujeme ho ako sol...dakujem a dzrte sa Momentálne na to prebieha verejné obstarávanie, ktoré bude, dúfajme, ukončené v najbližších mesiacoch. |
05.03.2013 13:26 Peto: Dobry den p. minister, chcem sa oyptat, ci nam este hrozi, ze nam EU opat zablokuje patby. dakujem Keďže po bývalom vedení stále nachádzame rôzne nášľapné míny, nie je vylúčené, že sa podobný problém, ako máme teraz, zopakuje. Každopádne spolupráca s Európskou komisiou je na oveľa aktívnejšej úrovni, a preto veríme, že možné problémy v budúcnosti efektívne vyriešime. |
05.03.2013 10:54 mariank: Dobrý deň, D4 bude dokončená asi o 10 rokov. Doprava v Bratislave za ten čas enormne stúpne. Nebolo by rozumné s tým počítať a neriešiť len súčasný problém, ale zväčšiť okruh ďalej od Bratislavy. Napojenie na medzinárodné koridory by bolo možné aj tak. Výjazd tunela v Marianke považujem za nevhodný, je na samom okraji Bratislavy podobne ako vjazd vo Vajnoroch. Tunel sa dostavia a potom sa bude konštatovať, že okruh mal byť väčší. Pri Viedni je obchvat naozaj obchvatom, mesto sa obchádza tak ,že jeho obyvateľov neobmedzuje. Ďakujem Je pravdou, že dopravná situácia v Bratislave bude v horizonte najbližších 10 rokov neúnosná, ak sa nevyrieši obchvat Bratislavy. Plánovaný obchvat D4 je zaradený medzi projekty, ktoré máme ambíciu začať stavať ešte v tomto volebnom období. Je to najhorúcejší kandidát na alternatívne financovanie formou PPP. Momentálne veľmi intenzívne pracujeme na príprave tohto úseku, ale nebude to vôbec jednoduché. Opäť sme narazili na veľmi zložitú enviroproblematiku, tak ako pri úseku Turany-Hubová. Ale ja som optimista. |
05.03.2013 10:47 Jozef Horvath: V prípade, že by Vám bola daná verejná výzva, ste schopný sa podrobiť testu na zistenie toho, či ste užívali omamné a psychotropne látky? Kedykoľvek a bez akéhokoľvek zaváhania a na úplne ľubovoľné látky. Otázka je, či by s tým nemali problém politici z iných strán. |
05.03.2013 10:46 Martin: Pán Počiatek, chcel by som sa Vás spýtať iba jedno. Kedy bude hotová R2 Prievidza - Trenčín? Primátorka nášho mesta spustila petíciu za okamžité zaradenie spomínanej cesty medzi priority vlády. Koľko ľudských životov musí ešte na tejto ceste v katastrofálnom stave vyhasnúť? Kedy konečne vláda bude myslieť aj na iné oblasti ako Bratislava a okolie? Ďakujem Nie je pravda, že vláda nemyslí na zvyšok Slovenska okrem Bratislavy. Nakoniec rozhodujúca časť úsekov diaľnic a rýchlostných ciest sa bude realizovať mimo Bratislavy. Čo sa týka cesty R2, už tento rok chceme stavať obchvat Bánoviec nad Bebravou a ostatné úseky budú pribúdať podľa pripravenosti a finančných možností. Zároveň pripomínam, že v súčasnosti sa už realizuje obchvat Žiaru nad Hronom. |
05.03.2013 10:43 SLOVAK: Preco neriesite prezamestnanost v zeleznicnych spolocnostiach na poziciach manezerov a inych nezmyselnych funkciach, ved tito chudaci nevedia co je zmyslom ich prace,tolko kadejakych veducich oddeleni,sekcii,timov a neviem coho ved to musi udriet do oci,na druhej strane sa rusia vlaky VY TO NEVIDITE? Rad by som pocul priamu odpoved a nie politicke bla bla bla. Dakujem s pozdravom SLOVAK. Celkovo ani ja nie som spokojný so stavom v celom železničnom sektore. Tento vznikol mnohými nesystémovými rozhodnutiami a chabým manažmentom za posledných dvadsať rokov. Na zmene tohto stavu aktívne pracujeme a určite to prinesie konkrétne zmeny v najbližších rokoch. Aj keď to je možno podľa vás "bla-bla-bla", je to tak. |
05.03.2013 10:38 monika: aky je vas nesplneny sen? alebo uz mate vsetko co ste si prial? Mojim najväčším životným snom je letieť do vesmíru. Bohužiaľ vzhľadom na súčasné technológie sa mi asi tento sen nenaplní. |
05.03.2013 10:37 Simona: mate tetovanie? dali by ste si nieco vytetovat? Nemám, aj keď som nad tým rozmýšľal, hlavne keď som bol aktívny motorkár. Ale neviem si predstaviť, ako by to tetovanie vyzeralo v staršom veku, tak som si ho radšej nedal. |
05.03.2013 10:36 eva: mate medzi politikmi aj kamosov, s ktorymi sa stretavate aj v sukromi? Mám. |
05.03.2013 10:36 alena: ako rad travite volny cas? rozmyslali ste nad tym, co by ste robil, keby ste nebol v politike? Veľa nad tým rozmýšľam a mám to úplne premyslené. Takže keď skončím v politike, viem úplne presne, čo budem robiť. |
05.03.2013 10:35 ANDREA: MATE VELMI PEKNU MANZELKU. NEZIARLITE NA NU? ALEBO ONA NA VAS? Žiarlivý som bol do svojich 20 rokov a odvtedy už nie som, čiže nežiarlim ani na manželku. Ako správny ješitný chlap si myslím, že manželka - ako každá žena - niekedy trochu žiarli :) |
05.03.2013 10:32 Lenka: Ste známy fajčiar. Skúšali ste už prestať fajčiť? Máte aj iné zlozvyky? Skúšal, ale zjavne mi to nevyšlo. Dobrá správa je, že teraz idem akurát od lekára a povedal, že pľúca mám v poriadku a behať tiež vládzem :) Ak sa považuje aj dobré víno za zlozvyk, tak potom mám aj tento. |
05.03.2013 10:33 Robo: Dobrý deň pán minister, chcem sa spýtať či by ste odhovárali vašu dcéru, keby chcela vstúpiť do politiky? Neplanujete s manzelkou dalsie dieta? S manželkou sme sa zhodli, že naša dcérka potrebuje súrodenca :) |
05.03.2013 10:30 Palo: Citite sa slavny? Nie je vam neprijemne, ked sa niekde objavite, ze na vas vsetci pozeraju? Nie, necítim. |
05.03.2013 10:29 Lukas: Pan minister, mozete prezradit meno vasho kadernika? Nebranite sa tomu, ze by ste si dali raz aj prefarbit sediny? Šediny patria k starobe a všetci, čo sa ich snažia maskovať, podľa mňa vyzerajú smiešne. Niektorí si dokonca farbia aj fúzy :) Vraj tu nemôžem robiť môjmu kaderníkovi reklamu, ale je to známy bratislavský kaderník Igor N. |
05.03.2013 10:26 rebeka: Dobrý deň pán minister myslíte si, že môžete byť sociálny s hodinkami za tisíce eur na ruke? V obleku, ktorý stojí viac ako ročný príjem obyčajného človeka? Ďakujem za odpoveď Keby ste mali kameru, tak by ste videli, že žiadne hodinky nemám, a dokonca ani sako :) |
05.03.2013 10:24 jozef: Pán minister neobávate sa toho,že sa podnikatelia spolčia a odmietnu Vám platit´cestnú daň za tie neskutočné výtlky nacestách.Je to veľká hamba pre Slovensko ked´sem prídu zahraničný hostia. Treba si uvedomiť, že cestná daň sa platí samospráve, ktorá má v správe veľkú časť cestnej infraštruktúry. Čiže táto otázke je skôr na samosprávnych politikov. Taktiež si treba uvedomiť, že súčasný stav našich ciest je výsledkom niekoľko desaťročného zanedbávania. Tým pádom je jasné, že sa nedá tento stav odstrániť mávnutím čarovného prútika za krátky čas. Máme však plán, ako zmodernizovať cesty I. triedy v tomto volebnom období až v rozsahu tisíc kilometrov. Určite to pomôže, aj keď to nevyrieši úplne všetky problémy. |
05.03.2013 10:19 cech miro: Ako hodnotite spomalenie vystavby dialnice predchadzajucougarniturou a ako budu postihnuti vinnici urobili skodu ktora sa da vycislit Celospoločenské škody sa veľmi ťažko vyčísľujú. Akcelerácia výstavby diaľnic je našou kľúčovou prioritou. Faktom zostáva, že sme zdedili ministerstvo dopravy v stave, keď sme pol roka nerobili nič iné, len upratovali po bývalom vedení. Práve tento mesiac by mal byť zlomový, keďže sme už vyhlásili obstarávanie viacerých veľmi dôležitých úsekov a len v tomto roku máme ambiciózny plán zahájiť výstavbu 80 km diaľnic a rýchlostných ciest. |
05.03.2013 10:14 Kami Kyšeľa: Dobry den, neuvazujete o rychlostej ceste cez Kezmarok , Staru Lubovnu , Sabinov az do PO ? nebola by od veci, tento 2 najzaostalejsi region Slovenska by si to zasluzil, cez najzaostalejsi je naplanovana R2 a tu nic nebolo by na case to riesit ? Naše momentálne možnosti výstavby diaľnic a rýchlostných ciest vyplývajú zo stavu v štátnom rozpočte, ako aj z pripravenosti jednotlivých úsekov. Aj keby sme najradšej cesty stavali všade a hneď, nie je to samozrejme také jednoduché. Veríme, že vám v regióne výrazne pomôže aj D1, ktorá je našou hlavnou prioritou. |
05.03.2013 10:11 Eva: Ako to robíte pán Minister, že vyzeráte tak neuveriteľne sexy? Ja si nemyslím, že som sexi. Každopádne ďakujem za kompliment. |