Keď Doležal preberal kreslo ministra, povedal, že chce dokončiť rozostavané stavby a pripraviť a rozostavať čo najviac strategickej infraštruktúry v krajine. Desaťtisíce ľudí čakali, či sa to bude týkať aj diaľnice D1. Šéf rezortu dopravy však hovorí, že nechce nič sľubovať. Prízvukuje totiž, že niektoré úseky nie sú ani len pripravené na výstavbu. „Ak by sme mali hotové projekty, stavebné povolenia, environmentálne štúdie či územné rozhodnutia a bolo by to len o stavaní, tak vtedy sa poďme baviť o konkrétnych termínoch,“objasnil. A tak sa domnieva, že kým on bude ministrom, D1 sa nepodarí dokončiť. „Ak hovoríme o mojom predikovanom období na ministerskej stoličke, tak je viac ako pravdepodobné, že diaľnica z BA do KE do roku 2024 stáť nebude,“doplnil.

Súčasťou stavby majú byť aj tunely, o ktorých sa hovorí azda najviac - Branisko a Višňové. Prvý začali raziť ešte v roku 1997. Od roku 2003 je v prevádzke. Avšak len jedna rúra. Natíska sa tak otázka, kedy bude dokončená aj tá druhá. „Čoskoro budeme mať v rukách jasný zoznam priorít. Ak z neho vypadne, že Branisko je prioritou, potom budeme dostavovať Branisko,“ povedal Doležal neurčito s prísľubom, že jedného dňa určite áno. „Je to časovaná bomba a jedného dňa bude tunel potrebovať generálnu údržbu a ja si neviem predstaviť, ako by to vyzeralo, ak by sme ho odstavili napríklad na pol roka,“ podotkol zároveň.

Nateraz sa zdá, že lepšia situácia sa črtá okolo tunela Višňové na úseku Lietavská Lúčka – Dubná Skala. Ten by sa mal po dostavaní stať najdlhším dopravným tunelom na Slovensku. „Ak všetko dobre pôjde, mal by byť vrátane úseku Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka sprevádzkovaný do konca roka 2023,“ naznačil minister dopravy.

Na snímke Andrej Doležal, minister dopravy a výstavby počas rozhovoru na ministerstve.
Na snímke Andrej Doležal, minister dopravy a výstavby počas rozhovoru na ministerstve.
Zdroj: MARTIN DOMOK


Výstavbu strategickej infraštruktúry pritom Doležal považuje za dôležitý nástroj aj na reštart ekonomiky. Podľa jeho slov to pomohlo aj po veľkej hospodárskej kríze z 30. rokov v Amerike. „Výstavba dala ,žrať' robotníkom, tí dali robotu reštauráciám, hotelom, ubytovniam atď… Preto je výstavba taká dôležitá,“ pripomína odhodlane. Okrem D1 do kategórie priorít však zaradil aj dokončenie D3 smerom na sever, ale nezabúda ani na D4 a R7.

„Nebudem však pri výstavbe, či už cestnej, alebo železničnej infraštruktúry, postupovať podľa politických zadaní, ale podľa objektívnych priorít,“
uzavrel. Faktom však je, že dve najväčšie slovenské mestá sú vzdialené 440 kilometrov.

Mohlo by vás zaujímať: