Exminister a dnes podpredseda parlamentu Glváč podľa Denníka N tvrdí, že za čias SNS sa zmenili podmienky nákupu ozbrojených transportérov. Za jeho čias vraj nikto netrval na tom, aby museli byť nové vozidlá 8x8 obojživelné, pričom dnes je jedným z hlavných kritérií. „V čase môjho pôsobenia nemali v Ozbrojených silách jednoznačný názor. Väčšina netrvala na požiadavke, aby vozidlo plávalo, len menšina áno,“ vyhlásil Glváč. Podmienka obojživelnosti vozidiel však zúžila výber rezortu na fínske transportéry Patria a z hry vypadli Nemci.

Reakcia ministra obrany Petra Gajdoša na seba nedala dlho čakať. Obvinil svojho koaličného partnera z klamstva. „Ide o jednu zo základných a jednoznačných operačných požiadaviek vojakov, na ktorej trvajú od začiatku diskusie obstarania nových vojenských transportérov, čiže už od roku 2013,“ reagovalo ministerstvo obrany. Gajdoš dokonca zašiel až tak ďaleko, že svojho predchodcu obvinil zo spojenia s exministrom Ľubomírom Galkom, ktorý nákupy od začiatku ostro kritizuje.

Jeho kolega z koalície útok nechcel komentovať. „Pre mňa je partner na diskusiu koaličný partner a ním je predseda SNS Andrej Danko, tento problém si vydiskutujem s ním,“ reagoval na vzniknutú situáciu samotný Glváč. V každom prípade nejde o prvý problém ministra Gajdoša s koaličnými partnermi. Len nedávno musel hasiť problémy v rezorte aj Béla Bugár. Štátny tajomník za Most-Híd Róbert Ondrejcsák sa otvorene pustil do kritiky svojho rezortného šéfa. SNS následne žiadala, aby Most svojho štátneho tajomníka z ministerstva stiahol, s čím Bugár nesúhlasil.

Čo chcú vojaci kúpiť:

81 kusov bojového obrneného vozidla 8x8 404 kusov bojového obrneného vozidla/viacúčelového taktického vozidla 4x4 1,2 miliardy eur má stáť nákup vozidiel v priebehu 12 rokov

Prečítajte si tiež: