Katedra komunikácie je projektom dvoch bývalých absolventov politológie na FiF UK v Bratislave Gabriela Tótha a Ľudovíta Ďurmana. Tí spoločne s ľudmi pôsobiacimi v oblasti PR a sociálnych sietí vypracovali analýzu, výsledkom ktorej je graf, ktorý ukazuje prepojenia fanúšikov jednotlivých politických strán. Prijímajú pritom predpoklad, že reakcie na sociálnej sieti odzrkadľujú voličské správanie.
Dáta zbierali niekoľko posledných mesiacov a výlučne od aktívnych fanúšikov dvanástich profilov slovenských politických strán. Išlo o všetkých ľudí, ktorí zanechali akúkoľvek, či už pozitívnu, alebo negatívnu reakciu na príspevok konkrétneho politika.

Fanúšikovia Smeru majú veľa spoločného aj s SNS.
Fanúšikovia Smeru majú veľa spoločného aj s SNS.
Zdroj: NORBERT SKALIČAN


„Keďže ĽSNS nemá oficiálnu stránku, použili sme namiesto toho dáta z neoficiálnej stránky Mariana Kotlebu. To isté platí aj pre strany Za ľudí, Dobrá voľba a Vlasť, kde sme pre väčší pool dát použili stránky ich predsedov,“ upresnili v článku na svojej webovej stránke.
Niektoré väzby vo výslednej sieti naozaj prekvapili a dokazujú, že určitou formou prieskumu môže byť aj sociálna sieť. „Prepojenia medzi stranami v tejto sieti znamenajú, že majú podobné základne fanúšikov. Najväčší podiel zdieľaných fanúšikov s ostatnými politickými stranami má OĽaNO, celkovo až so siedmimi. Naopak, najviac unikátnych fanúšikov má ĽSNS a Sme rodina, ktoré majú len jednu blízku stranu,“uvádzajú.