Na druhé kolo prezidentských volieb priletelo najviac Slovákov z Kanady a Spojených štátov. V porovnaní s prvým kolom prezidentských volieb však záujem o spiatočné letenky z cudziny do Bratislavy a Viedne v medziročnom porovnaní nenarástol. Vyplýva to zo štatistík cestovnej kancelárie Pelikán, najväčšieho slovenského predajcu leteniek.

"Počas prvého volebného víkendu  išlo v porovnaní s rovnakým marcovým obdobím roku 2018 až o 94-percentný nárast predaných spiatočných leteniek do Bratislavy a Viedne,“ pripomenul PR manažér cestovnej kancelárie Jozef Rybár, poukazujúci aj na to, že pri niektorých letoch dali Slováci za účasť na voľbách za letenky aj stovky až tisíce eur."Zdá sa však, že väčšiu časť z nich zaujalo prvé kolo volieb, a že svoje finančné a časové možnosti vyčerpali už počas neho,“naznačil Rybár.

Po USA a Kanade, odkiaľ Slováci v zahraničí najčastejšie letia na druhé kolo volieb, nasledujú Švajčiarsko, Španielsko, Spojené kráľovstvo, Francúzsko či Nemecko. Spomínané európske krajiny dominovali ako najčastejšie destinácie, z ktorých Slováci prileteli na prvý prezidentský volebný víkend.

Jakub, ktorý žil vyše dva roky v Argentíne a zmenil letenku, aby stihol druhé kolo volieb, tvrdí, že pokiaľ je možnosť zúčastniť sa na voľbách, je potrebné ju využiť. „V nich rozhodujeme my, je to v našich rukách, aký bude výsledok,"odôvodnil svoju motiváciu precestovať tisícky kilometrov a dať hlas jednému z kandidátov.

Kristína žije v Prahe, zo „stovežatej“ cestovala na obe kolá volieb hlavy štátu. Priznáva, že jej voľba je jednoznačná, aj ona však za najdôležitejšiu považuje účasť vo voľbách. "Keď ľudia k tomu pristúpia zodpovedne a bude vysoká účasť, mandát prezidenta bude o to silnejší," zdôraznila.

Na oboch kolách prezidentských volieb sa zúčastnil aj Andrej, pôsobiaci vo Viedni. "Som presvedčený, že právo voliť je potrebné využiť vo všetkých voľbách. Motiváciou voliť v týchto voľbách je pre mňa to, aby som bol v zahraničí na slovenského prezidenta hrdý,“ vyhlásil.