Dôvodom jednej z najväčších akcií tohto druhu za posledných 15 rokov sú možné problémy s elektrickým otváraním okien. Najviac, spolu 2,47 milióna áut, musí do servisu v USA. V Číne prehliadnu 1,4 milióna áut a v Európe 1,39 milióna vozidiel rôznych modelov vyrobených v rokoch 2005 až 2010.

Ako nás informovala PR manažérka Toyoty Petra Tomová, zvolávacia akcia sa týka aj 4 682 vozidiel na Slovensku. Konkrétne ide o modely Toyota Yaris, Corolla, Auris a RAV4. Majitelia dotknutých vozidiel dostanú v najbližších dňoch pozývací list do servisu.

S týmto listom navštívia servis, kde na aute bezplatne vykonajú servisný úkon. Ten trvá približne hodinu a spočíva v kontrole a premazaní špeciálnym mazivom alebo vo výmene spínačov. Toyota zdôraznila, že v súvislosti s týmto možným problémom s otváraním okien nehlásili vo svete žiadnu nehodu, zranenie či dokonca úmrtie.

Upozornila však vodičov, že ak použili komerčné lubrikanty, aby odstránili zasekávanie okien, mohlo dôjsť k rozleptaniu niektorých súčiastok v mechanizme. Automobilky pri podobných zvolávacích akciách riskujú okrem nemalých finančných nákladov aj pošramotenie povesti v očiach zákazníkov.

Zástancovia tohto kroku však argumentujú tým, že vždy je lepšie, ak automobilka rieši možný problém preventívne, ako by ho mala riešiť vždy až v prípade skutočnej poruchy.