Ani po tých rokoch ste si k tejto postave nenašli citový vzťah?

– Za ôsmu sériu som veľmi rád, aj za spoluprácu s režisérom Miguelom Sapochnikom. Veľmi dobre nakrútil záver Nočného kráľa, jeho nástup, s hudbou... som na to hrdý. A či mám nejaký emočný vzťah? Keď som si to pozrel, povedal som si: Wau, to je dobré. Ale že by ma to nejako bralo...

Názory fanúšikov, ktorí sú nespokojní s tým, ako bolo zničenie Nočného kráľa napísané, teda asi neriešite.

– Na začiatku nakrúcania za mnou prišli produkční a povedali mi, aby som pripravil scénu s bitkou, aj keď to v podstate ani nebola bitka. Nočný kráľ mal ísť cez bojisko a on ich mal jednoduchými spôsobmi likvidovať. Lenže potom, keď sa zrátala minutáž toho tretieho dielu, tak sa dostali skoro k 130 minútam. 50 minút teda museli vyhodiť, vrátane materiálov, kde Nočný kráľ bojoval. Dávalo to zmysel aj z historického hľadiska. Kráľ nikdy nebojoval. Zvyčajne stál na nejakom kopci a riadil to s generálmi. Keď Cortéz dobýval Ameriku a bojoval skoro tri dni s Inkami a Maymi. 20-tisíc vojakov a 30-tisíc indiánov mal za sebou proti 100-tisícovému indiánskemu kmeňu. Po dvoch či troch dňoch Cortézovi napadlo, že musia zabiť indiánskeho kráľa, aby to ukončili. Ani v Hre o tróny teda nemalo zmysel, aby kráľ bojoval.

Furdík a jeho kolegovia z Hry o tróny
Furdík a jeho kolegovia z Hry o tróny
Zdroj: archív V. F.

Ani keď lietal na drakovi?

– Ale on mal iný plán, chcel zlikvidovať toho chlapca, Brana.

Nedúfali ste v trochu veľkolepejší koniec Nočného kráľa? Napríklad v bitke s Jonom Snowom?

– Tiež som si myslel, že tam bude nejaká bitka s ním. Ale ten seriál nie je o Nočnom kráľovi, je o kráľovstvách, o ich príbehoch. A tie sa musia ukončiť.

Uviedli ste, že scéna s herečkou Maisie Williams, ktorá stvárnila Aryu, bola veľmi náročná. Prečo?

– Bola zavesená na takých lankách a skákala na mňa z platformy. Ja som ju nevidel. Mal som sa otočiť a chytiť ju v lete za krk. Mám s takýmito náročnými scénami skúsenosti, tak som vedel, akú silu musím do tej ruky dať, aby mi neskočila do zovretia. Keď máte protipohyb, je to 20-30-kilometrová rýchlosť, a tie idú proti sebe. Môže sa teda stať, že sa zlomí krk. Musel som ju teda chytiť a ísť s rukou rýchlo späť. Ja by som to, kvôli bezpečnosti, nakrútil inak.

Ako inak?

– Dalo sa to nakrútiť tak, že vy toho človeka držíte, oni ho zozadu potiahnu, a potom vrátite kameru späť. Vyzerá to vo finále tak, akoby do toho letela.