Otvorené je tiež individuálne vzdelávanie v základných umeleckých školách pre deti na prvom stupni základnej školy. Otvorené ostávajú aj školské kluby detí, školské jedálne, zariadenia výchovného poradenstva a prevencie pre individuálne poradenstvo, ako aj internáty pre špeciálne školy a internáty pre zdravotnícke školy.
Kamaráti, informatika a buchty
„Najviac sa teším na kamarátov a kamarátky a tiež informatiku,“ prezradila tretiačka Sofia (9) z ružinovskej základnej školy na Ostredkovej ulici. „Pre nás je to odľahčenie, že nebudeme musieť byť v pohotovosti nonstop a popri svojej robote riešiť ešte online hodiny,“ doplnil otec Martin (40).
„Veľmi sa teším, najmä na učenie a kamarátov, najviac na spolužiačku Soničku. Z predmetov máme dnes výtvarnú výchovu a už aj viem, čo budem kresliť. Bude to kentaur. Teším sa aj na obed v školskej jedálni, dúfam, že dnes budú buchty alebo špagety, tie mám najradšej,“ prezradila Olívia (6), prváčka ZŠ Mateja Lechkého v Košiciach.
„Keď sme počuli, že deti môžu nastúpiť do školy, boli sme s manželkou radi. Vôbec sme neuvažovali o tom, že dcéra ostane doma. Dištančné vyučovanie je nezmysel, pre deti vôbec nie je prínosom, nič im nedáva a väčšiu časť musia oddrieť rodičia. Očakávam, že na konci školského roka nedostanú kvety učitelia, ale rodičia, ktorí si to naozaj zaslúžia,“ smial sa otec Ladislav (42).
Žiaci 4. A triedy zo Základnej školy na Drieňovej ulici v Bratislave prišli včera všetci.
„V škole máme 349 žiakov I. stupňa, dnes ich prišlo 308,“ povedal nám riaditeľ bratislavskej ZŠ na Drieňovej ulici Gabriel Kalna.
Na toto sa tešili učitelia
„Od 18. februára sme vyučovali hybridne, teda, deti, čo boli v škole sa učili v triede a učiteľka, ktorá ich učila, sa pripájala aj k deťom doma. Bolo to však veľmi náročné, učiteľky sa preto veľmi tešia, že teraz budú všetky deti učiť v triede,“ prezradila Erika Drgoňová, riaditeľka neďalekej Základnej školy Ostredková.
Podľa jej slov, od 15. februára, odkedy sa školy čiastočne otvorili, bola spoločnosť rozdelená na dve polovice. Časť rodičov chcela deti nechať radšej doma, druhá časť ich chcela poslať do školy. „Keď videli, že to funguje, začali deti posielať viacerí, ale aj dnes sú ešte rodičia, ktorí deti nechávajú radšej doma. Sú to najmä onkologickí pacienti alebo astmatici, čo rešpektujeme.“
Alex (8) prišiel do školy s mamou Martinou. Z ranného vstávania bol trochu mrzutý, ale tešil sa na spolužiaka Maxa. Mama Martina nemá home office, preto privítala, že môže Alex chodiť do školy prezenčne. „Navyše vidím, že v škole sa na učenie oveľa lepšie sústredí, ako doma,“ dodala.