Centrum zastrešujúce viaceré módne či športové značky malo problémy už krátko po otvorení. Ukázalo sa, že skladbou predajní nedokáže konkurovať rakúskemu outletu, a tak sa jeho spádová oblasť ochudobnila o solventných bratislavských zákazníkov. Stalo sa z neho len provinčné nákupné centrum s bežným tovarom a úzkym sortimentom od svetových módnych dizajnérov.

Nezáujem verejnosti donútil majiteľa znižovať cenu prenájmu, čo tiež zapríčinilo neplnenie si záväzkov voči veriteľom. Tí dali prevádzkovateľovi vo februári 2017 druhú šancu. Schválili ozdravný plán spoločnosti a rok a pol na to, aby našiel investora. Nepomohlo to a 4. júla ide celý komplex do dražby.

Z najväčšieho outletového centra sa stalo mesto duchov.
Z najväčšieho outletového centra sa stalo mesto duchov.
Zdroj: kop

Vyvolávacia cena je 10 miliónov eur, čo je tretina z celkových nákladov na jeho výstavbu. „Výsledná suma je vždy otázkou dopytu a ponuky. Vo Voderadoch boli isté veci trochu predimenzované, trochu zle uchopené. Centrum malo potenciál, ale malo zle postavený marketing, respektíve celkovo cenovú politiku, čo sa prejavilo na návštevnosti. Bol to obrovský priestor, ale vnútri nebolo nič zaujímavé,“myslí si realitná maklérka Marta Hrozányová.

Komplex dnes pripomína mesto duchov. „Je tu len strážna služba a dvaja údržbári, ktorí robia drobné opravy a pripravujú objekt na dražbu,“ dozvedeli sme sa priamo na mieste.