Modernizácie trate prinesie aj výluku a na úseku Štrba - Tatranský Lieskovec - Štrbské Pleso budú minimálne do mája 2021 jazdiť autobusy. 

Začiatok stavebných prác je naplánovaný na júl, v prípade dobrých klimatických podmienok a priebehu prác sa koniec očakáva v máji 2021 a starú súpravu potom nahradia hybridné električky.

Už o pár dní príde vo vysokých Tatrách k historickej zmene. V pondelok 6. júla sa domáci, ale najmä návštevníci Tatier rozlúčia minimálne na rok s jedným zo symbolov našich veľhôr, klasickou zubačkou jazdiacou medzi Štrbou a Štrbským Plesom.
Už o pár dní príde vo vysokých Tatrách k historickej zmene. V pondelok 6. júla sa domáci, ale najmä návštevníci Tatier rozlúčia minimálne na rok s jedným zo symbolov našich veľhôr, klasickou zubačkou jazdiacou medzi Štrbou a Štrbským Plesom.
Zdroj: žsr, archív

Ozubnicová železnica Štrba - Štrbské Pleso je jednou z dvoch ozubnicových železníc na Slovensku. Spája Štrbské Pleso s Tatranskou Štrbou a obsahuje jedinú medziľahlú zastávku Tatranský Lieskovec.

Nová stanica na Štrbskom Plese je dodnes najvyššie položenou železničnou stanicou na Slovensku.

Už o pár dní príde vo vysokých Tatrách k historickej zmene. V pondelok 6. júla sa domáci, ale najmä návštevníci Tatier rozlúčia minimálne na rok s jedným zo symbolov našich veľhôr, klasickou zubačkou jazdiacou medzi Štrbou a Štrbským Plesom.
Už o pár dní príde vo vysokých Tatrách k historickej zmene. V pondelok 6. júla sa domáci, ale najmä návštevníci Tatier rozlúčia minimálne na rok s jedným zo symbolov našich veľhôr, klasickou zubačkou jazdiacou medzi Štrbou a Štrbským Plesom.
Zdroj: žsr, archív

Stavba pôvodnej trate sa začala v roku 1895 a merala 4,75 kilometra. Prevádzku spustili 27. júla 1896. Ozubnicová železnica mala rozchod 1 000 mm. Z údolnej stanice v Štrbe prekonávala do vrcholovej stanice na Štrbskom Plese prevýšenie 454 m s maximálnym stúpaním 127 ‰. Pozdĺž trate viedla paralelne cesta, s ktorou sa trať križovala celkovo dvanásťkrát (bez priecestných zabezpečovacích zariadení). Jazdnú súpravu tvoril parný rušeň, ktorý tlačil pred sebou maximálne dva vozne. Prevádzku pre nerentabilnosť ukončili v roku 1933, nahradili ju autobusovou dopravou.

Znovuvybudovanie železnice schválili pred majstrovstvami sveta v lyžovaní v roku 1970. Novú zubačku postavili na opustenom telese pôvodnej trate, odstránené boli akurát priecestia. Vybudovali aj nové staničné budovy v Štrbe a najmä na Štrbskom Plese, pretože vrcholová stanica pôvodnej ozubnicovej trate stála na brehu jazera Štrbské pleso. Obnovenú železnicu spustili 20. februára 1970.

Už o pár dní príde vo vysokých Tatrách k historickej zmene. V pondelok 6. júla sa domáci, ale najmä návštevníci Tatier rozlúčia minimálne na rok s jedným zo symbolov našich veľhôr, klasickou zubačkou jazdiacou medzi Štrbou a Štrbským Plesom.
Už o pár dní príde vo vysokých Tatrách k historickej zmene. V pondelok 6. júla sa domáci, ale najmä návštevníci Tatier rozlúčia minimálne na rok s jedným zo symbolov našich veľhôr, klasickou zubačkou jazdiacou medzi Štrbou a Štrbským Plesom.
Zdroj: žsr, archív

Dôležité roky

1898 - Rok, keď sa začala prevádzka na trati Štrba – Štrbské Pleso.
1933 - Rok, keď pre nerentabilnosť železnicu zastavili a nahradili autobusmi.
1970 - Rok, v ktorom spustili obnovenú zubačku pred MS v lyžovaní.

Už o pár dní príde vo vysokých Tatrách k historickej zmene. V pondelok 6. júla sa domáci, ale najmä návštevníci Tatier rozlúčia minimálne na rok s jedným zo symbolov našich veľhôr, klasickou zubačkou jazdiacou medzi Štrbou a Štrbským Plesom.
Už o pár dní príde vo vysokých Tatrách k historickej zmene. V pondelok 6. júla sa domáci, ale najmä návštevníci Tatier rozlúčia minimálne na rok s jedným zo symbolov našich veľhôr, klasickou zubačkou jazdiacou medzi Štrbou a Štrbským Plesom.
Zdroj: žsr, archív

Nová trasa

Autobusy budú mať nástupište na železničnej stanici v Štrbe, druhú zastávku pripravili oproti odbočke k zastávke pred Penziónom Ingrid/predajom syrov a jazdu skončia na centrálnom parkovisku na Štrbskom Plese.