Ich snaha speje k tomu, aby prekonali doterajší slovenský rekord v tejto súťaži, a to 783 kilometrov na jeden liter paliva.
Tohtoročné novinky
„Tento model je unikátny tým, že má samonosnú karosériu vyrobenú z uhlíkových vlákien aké sa používajú na výrobu lietadiel a vrtuľníkov, čím sme znížili hmotnosť auta na necelých tridsať kilogramov. Aerodynamický tvar znížuje odpor vzduchu pri jazde,“ vysvetľuje Ján Kráľ, prodekan fakulty, zodpovedný za realizáciu projektu.
Pilotka "musí" pribrať
Pilotka auta o rozmeroch 270 x 70 x 65 centimetrov, bude Janka Duchnovská (25), študentka 4. ročníka Strojníckej fakulty. „Podmienkou je, aby som mala hmotnosť 50 kilogramov, keďže vážim menej, pridajú ku mne na vyrovnanie oceľové závažia,“ smeje sa útle žieňa.
Fóbia
Priznáva, že nie je vôbec jednoduché pilotovať toto auto. „Uplynulý rok som mala fóbiu z uzavretého priestoru, ale počas jazdy sa ten pocit stratil,“ hovorí o úskaliach jazdy. Dodala, že problémom pilota je nielen stiesnené vnútro auta, ale aj zlý výhľad na trať. „Musím včas reagovať na okolojazdiace autá, vyhýbať sa im, aby nedošlo k zrážke a hlavne udržiavať pri jazde optimálnu rýchlosť zhruba 25 kilometrov,“ vysvetľuje pilotka.
Jasný cieľ
Strojári z TUKE boli v roku 1994 prvým slovenským tímom a zároveň aj prvým tímom zo strednej Európy, ktorý sa zúčastnil na pretekoch Shell Eco-marathon Europe. Na tomto ročníku chcú prekonať hranicu 1000 kilometrov na liter paliva.
Košice, Bratislava, Trnava
Zo Slovenska bude na súťaži štartovať aj tím bratislavskej Strojníckej fakulty Slovenskej technickej univerzity (STU) a študenti Strednej priemyselnej školy dopravnej (SPŠD) v Trnave, ktorí sa po minuloročnej premiére opäť predstavia s úsporným elektromobilom.
Súčasť festivalu
Preteky energeticky najefektívnejších vozidiel sú súčasťou festivalu Make the Future. Ten prináša vízie o budúcich zdrojoch energie a spôsoboch, ako budú ľudia v mestách žiť, pracovať či cestovať. Dejiskom festivalu je Queen Elizabeth Olympic Park v Londýne.