Matúšov film zachytáva jeho experiment, pri ktorom zámerne pribral 25 kíl. "Začal som jesť pizzu, jedlá z fastfoodu a piť sladené vody. Po šiestich mesiacoch som mal 105 kíl," hovorí mladý muž z Kežmarku.

O premenu sa fitnestréner pokúsil aj preto, aby pochopil zmýšľanie tučných ľudí. Do pôvodnej váhy schudol po ôsmich mesiacoch. Sám pritom ťažko odolával rôznym nástrahám – pozeral po sladených vodách a takmer si nedokázal zaviazať šnúrky na topánkach. "Chcem, aby môj príbeh vo filme ľudí nakopol,"dodáva.

Najnovšie začal fitnesák aj otužovať. A hoci kúpanie v ľadovej vode nemusí byť pre každého, jemu to prináša osoh. "Ak vytvoríte telu prostredie, ktoré je chladné, musí sa zahrievať a vydávať energiu naviac. Pri chudnutí je to veľké plus. Navyše ma to chráni pred chorobami a čistí myseľ," vyznáva sa Matúš.

Ako odolať nástrahám?!

"Upravte si prostredie okolo, aby ste dosiahli cieľ. Uvediem príklad: Keď som sa ako tréner rozhodol dobrovoľne pribrať 25 kíl, tak som si nakúpil zo dňa na deň iné potraviny – tie, z ktorých sa ľahko priberá. Viete čo sa stalo? Moja manželka pribrala so mnou päť kíl. Prečo? Sem tam ochutnala a váha začala stúpať. Takže ak chcete schudnúť, tak staré potraviny z bytu preč a nakúpiť nové, tie ktoré vám pomôžu."

Podľa Matúša, človek schudne dvoma jednoduchými spôsobmi. Treba sa viac hýbať a inak jesť. "Odporúčam dlhšie prechádzky rýchlou chôdzou aspoň 30 minút a trikrát do týždňa. Ideálne aj v kombinácii s posilňovaním,"radí.

Tréner odporúča vyradiť zo stravy polotovary. Tiež nejesť sladkosti, jedlá z rýchleho občerstvenia. "Treba sa zamerať na ovocie a zeleninu či chudé mäsá. Ženy by mali jesť prílohy o objeme jednej hrste a chlapi o objeme dvoch hrstí. Na večeru s prílohami ešte citlivejšie," vystríha.

Praktické rady

Čo robiť

  • 30 minútové prechádzky rýchlou chôdzou tri ža štyrikrát do týždňa
  • posilňovanie s vlastnou váhou
  • nejesť polotovary, sladkosti, nepiť sladené vody
  • jesť ovocie a zeleninu, neochutené mliečne výrobky, syry do 30 percent tuku, kuracie, morčacie, hovädzie mäsao, strukoviny, domáce vajcia a celozrnné výrobky

Ako sa prinútiť

  • zapísať si svoj cieľ na papierik a pravidelne si ho pripomínať
  • inšpirovať sa príbehmi iných
  • živiť v sebe predstavu, ako chcem vyzerať