Našich 84 turistov doviezli domov špeciály z letky ministerstva vnútra. Všetko to zabezpečovala poisťovňa, ktorá sa za to zaručila. "Celkom sa o nás postarali, nikto však nečakal, že si dovolenku predĺžime takýmto spôsobom," povedala Tamara (22). "Najhoršie, že sme sa museli presúvať s malými deťmi," poznamenala rodinka z Kišoviec s dvoma malými dievčatkami.

V jednom z hotelov mali Slováci problémy. Nechceli im totiž vydať doklady a tak mali obavy, že zmeškajú aj ďalší let. "Na doklady sme museli čakať hodinu a pol. Zrejme ešte nemali všetko vyplatené, ale chvalabohu to dobre dopadlo,"posťažoval sa turista Peter (48). 

Tri ministerské lietadlá 

Uviaznutých turistov priviezli domov tri stroje letky Ministerstva vnútra. To dlhodobo deklaruje, že lietadlá neslúžia iba politikom. "Museli sme vyslať tri stroje, nakoľko kapacita našich lietadiel je 29, 30 a 34 cestujúcich. Pokiaľ sme chceli dovolenkárov dopraviť čo najefektívnejšie, dve lietadlá by nestačili," vysvetľoval Peter Lazarov z ministerstva, ktorému zaplatí faktúru poisťovňa Uniqa. "Suma bude známa až po vyrátaní spotrebovaného paliva a prijatí všetkých faktúr za prelety, priblíženia a využitie letiskových plôch."

Šok pre cestovku

Za skrachovanú cestovku prehovoril jeden z dvoch majiteľov Ridvan Sadiki. Tvrdí, že letecká spoločnosť im v predvečer letu nečakane poslala mejl, že lety ruší, pričom sa s ňou viac spojiť nepodarilo. "Do doby vyhlásenia krachu nemala cestovná kancelária žiadne neuhradené pohľadávky voči Adria Airways. Všetky lety ktoré táto spoločnosť do tej doby vykonala, mala aj riadne uhradené. Preto si nevieme vysvetliť dôvod tohto konania zo strany leteckej spoločnosti,"povedal nám Sadiki.

So spoločnosťou sa nepodarilo spojiť ani poisťovni, čo nám potvrdila hovorkyňa poisťovne Beata Lipšicová.

Skončili?!

Sadiki tvrdí, že takýto koniec cestovky si neželal. Zájazdy sa totiž od začiatku predávali dobre a sezóna vyzerala optimisticky. Navyše aj po vyhlásení krachu jeho ľudia turistom pomáhali, keď zabezpečovali napríklad presun z letiska na hotely a späť. "Všetkým v cestovnej kancelárii je ľúto, čo sa stalo, avšak takút nečakanú situáciu nebolo možné riešiť inak," uzavrel Sadiki.

Prečítajte si tiež: 

Myslíte si, že je za krachom cestovky letecká spoločnosť zo Slovinska? Napíšte nám do diskusie pod článkom!