Prepúšťanie ohlásilo vedenie podniku už vlani v septembri. Vtedy však na mestskom zastupiteľstve nikto nepovedal, koľkých ľudí vyhodia. Podľa predsedu predstavenstva Zdenka Schramla mali prepúšťať „len v nevyhnutnej miere“.
Nútení odídenci
Teraz však prepúšťanie odštartovali naostro. „Po dvoch organizačných zmenách máme teraz 1 016 pracovníkov, čo je o 46 menej ako v roku 2013. V januári a vo februári skončilo pracovný pomer doteraz 16 zamestnancov,“ povedala hovorkyňa dopravcu Michaela Karaffová. Prepustili ľudí z úseku údržby autobusov a trolejbusov.
Medzi nútenými odídencami boli siedmi, ktorí spĺňali kritériá na odchod do predčasného dôchodku. Ďalším dvom chýbal rok. Včera rokovalo vedenie podniku s odborármi. „Zatiaľ sme sa nedozvedeli nič o ďalšej organizácii prepúšťania a zmenách.
Avizované termíny, ktoré súvisia najmä s postupným zaraďovaním nových autobusov na linky, sa stále posúvajú. Isté je len to, že o prácu má prísť 120 ľudí,“ povedal nám po skončení rokovania predseda jedného z odborových zväzov v DPMK Vladislav Stankovič. Ľudia prídu o prácu tento a budúci rok.
Boja sa o miesto
Jasné je len jedno: za vlnou prepúšťania je paradoxne obnova vozidlového parku. Takže kým Košičania vítajú moderné autobusy, ľudia z dopravného podniku majú na ne ťažké srdce.
„Pre nákup nových autobusov sa podstatne znížia nároky na činnosti súvisiace s ich údržbou. Preto teraz prehodnocujeme potrebu pracovníkov v stredisku údržby,“ tvrdí hovorkyňa Karaffová. Zamestnanci, ktorých sme na tému prepúšťania oslovili, o tom nechceli hovoriť. Zrejme sa každý obáva o miesto