Výživová poradkyňa Erika Krencsanová z efresh.sk pripravila vzorový jedálny lístok na týždeň, ktorý vám ušetrí čas a podporí celkovú fyzickú a duševnú pohodu. Sú to všetko obľúbené rýchle recepty, ale v zdravšej forme. V jedálničku sú zapracované potraviny, ktoré sú nielen zdraviu prospešné, ale aj podporia imunitný systém.

Jedálniček pre lepšiu imunitu na 7 dní

Jedlá môžete jesť v ľubovoľnom poradí.

Pondelok
Obed:   slepačí vývar, plnená pečená paprika, varené zemiaky s petržlenovou vňatkou

Večeracukinové placky pečené v rúre, cesnakový dresing

ČO NÁM PROSPIEVA: Petržlenová vňať je jedným z najvýživnejších druhov korenia, pretože obsahuje vitamín C a železo, takže sa železo v našom tele ešte lepšie vstrebe. Čerstvá petržlenová vňať osviežuje dych.

.
Zdroj: Shutterstock

Utorok
Obed:   paradajková polievka so syrom (môžete použiť paradajky lúpané v konzerve),  kuracie špízy s paprikou a zeleninou, zelerové hranolky

Večera: špaldová celozrnná krupicová kaša s maslom a kakaom

ČO NÁM PROSPIEVA: Celozrnné produkty sú bohaté na vitamín B5 (kyselina pantoténová), ktorý prispieva k zvýšeniu obranyschopnosti organizmu. Tento vitamín sa stará aj o našu telesnú a duševnú pohodu.

Špalda obsahuje vysoké percento bielkovín, vyššie hodnoty komplexu vitamínov B.
Zdroj: Shutterstock

Streda
Obed:   šošovicová kyslá polievka, makové celozrnné rezance

Večera: brokolicovo-syrové nugetky

ČO NÁM PROSPIEVA: Šošovica je jedna z potravín, ktorá nielen že nezaťaží peňaženku, ale vás naopak obohatí o selén, železo, zinok a množstvo ďalších dôležitých zložiek. Má málo kalórií a dokážete si ju pripraviť na veľa rôznych spôsobov, či už v polievke, prílohe alebo hlavnom jedle inšpirovanom indickou kuchyňou, kde vieme využiť chuť a účinky kurkumy. 

Šošovica je základ skvelých prívarkov a polievok.
Zdroj: Shutterstock

Štvrtok
Obed:   zeleninová polievka, špenátový prívarok, varené zemiaky, volské oko alebo varené vajíčko na tvrdo alebo cícer na kari s kurkumou

Večera: nadýchané lievance s jogurtom a bobuľovým ovocím posypané mandľami

ČO NÁM PROSPIEVA: Cícer obsahuje mangán, železo, kyselinu listovú a vitamín E. V porovnaní s ostatnými strukovinami vás po jeho konzumácii nebude tak nadúvať.

Zrná cícera kúpime vo vrecúšku vysušené, malé a tvrdé.
Zdroj: Shutterstock

Piatok
Obed:   tekvicová krémová polievka, bolonské špagety z teľacieho mäsa posypané syrom

Večera: pečené bataty s cesnakovým dresingom

ČO NÁM PROSPIEVA: Batáty sú super zemiaky, pretože obsahujú vitamíny ako A, B, C a E ako aj minerály draslík, horčík, železo, vápnik a fosfor.

.
Zdroj: Shutterstock

Sobota
Obed:   krémová polievka z medvedieho cesnaku alebo cesnaková polievka, pečený pstruh v rúre, zeleninový šalát

Večeradomáca pizza podľa vlastného výberu

ČO NÁM PROSPIEVA: Vlastnosti cesnaku zvyšovať imunitu pochádzajú z vysokej koncentrácie alicínu, ktorý má antibakteriálne a proti-plesňové účinky. Viaže na seba voľné radikály a znižuje ukladanie tuku v cievnych stenách.

Nedeľa
Obed:   slepačí vývar, pečené kura v trúbe, ryža alebo domáce pečené hranolky v trúbe, kompót alebo šalát

Večera: kuracie rizoto so zeleninou, môžete použiť kúsky mäsa a ryžu z obeda

ČO NÁM PROSPIEVA: Dobrý vývar pomáha zlepšiť príznaky prechladnutia a pohladí aj dušu. Hydina ako kuracie a morčacie mäso obsahujú vitamín B6 (pyridoxín), ktorý je dôležitý pre chemické procesy v našom tele. Je nevyhnutný pre tvorbu nových a zdravých červených krviniek.

Recepty nájdete na ďalšej strane >>