Zvýšiť treba najmä príjem vitamínov A, C, E, D a tiež väčšiny vitamínov zo skupiny B-komplexu. Získať ich možno konzumáciou dostatočného množstva čerstvej zeleniny, ovocia a celozrnných obilnín. „Najvhodnejšie je vyberať si druhy bohaté najmä na vitamín C, teda papriku, chren, citrusové ovocie, kivi, zelené vňate, kel, kapustu,“ spresnila hovorkyňa ÚVZ Daša Račková.

Dôležité sú aj minerály ako zinok a selén. Dostupné sú v potravinách, ako sú morské plody, červené mäso, ryby, strukoviny, orechy, slnečnicové semená, vajcia a tuniak.

Okrem dostatočného príjmu živín je podľa odborníkov potrebné dbať na každodenný pobyt na čerstvom vzduchu, dostatočný spánok a nosenie oblečenia primerane počasiu. Pomôže tiež aktívny životný štýl či otužovanie. "V interiéri často nárazovo vetrajte," dodala Račková.

Chrípková sezóna je obdobie, keď epidemiológovia predpokladajú postupný nárast chrípky a chrípke podobných ochorení. Aktivita chrípky sa obvykle zvyšuje približne v priebehu decembra.

„V tohtoročnej sezóne však možno očakávať skorší nástup zvýšeného výskytu chrípky - práve preto odporúčame už októbrové očkovanie. V nevyhnutných prípadoch je však možné očkovať aj v neskorších mesiacoch, dokonca aj v prípade, že by prebiehala chrípková epidémia,“ vysvetlila hovorkyňa.