Nová kampaň českých železníc, ktorá láka Čechov a cestovanie po domovine, má u našich západných susedov veľký ohlas. Ľudia sa bavia nielen pri cestovaní vlakmi, kde ich čakajú tabule plné veršíkov, ale aj na internete. Aké sú slogany a ako sa k nim pridali dokonca českí politici, opísal denník Blesk.

Ľudia sa okamžite namotali 

Česi oceňujú hlavne absurdné prirovnania ako napríklad tieto „Místo džunglí k Amazonce vyrazím si do Jablonce“, „Místo Srí Lanky letos frčí Mariánky“, „Místo Bora Bora zlákala mě Kutná Hora“.

České dráhy takto vtipne dávajú dovolenkárom najavo, že svetové letné destinácie vlastne ani nepotrebujú. A ľudia sa namotávajú nielen na ofiálne slogany, ale aj na tie, ktoré začli pribúdať na internete. Napríklad takéto: „Co bych dělal na Srí Lance, když můžu být v zácpě v Blance,“ alebo „Kouřit v Amsterdamu haš? Na to stačí Aš“ či „Zahraničí nikdy více, vše nabídnou Strakonice“.

Slogany tvoria aj politici

A keďže Česi sú všeobecne veľmi tvorivý národ, do tejto novej zábavy sa zapojili aj niektorí politici.   

Šéf poslancov TOP 09 Miroslav Kalousek prispel na sociálnej sieti takýmto dielkom: „Chceš se zbavit svojí tchyně? Vem ji s sebou do Bechyně. V Bechyni Ti tchyně zmizí snáze, nežli v zemi cizí“

Z dielne ministerky práce a sociálnych vecí Jyny Maláčovej pochádza tento výrok: „Stop zhýralý Hollywood, stop filmová smetiště. Nejlepší je letní filmová škola a Uherské Hradiště! To naše lahodné slovácké víno dal by si Spielberg i Tarantino.“ České dráhy si úspech kampane pochvaľujú.

„Kampaň Českých dráh na podporu domáceho cestovného ruchu s humorom a nadsázkou, ktorou prezentujú jednotlivé české lokácie, je skutočne vydarená. Dlhodobo spadá do ich komunikačnej línie a reaguje na aktuálnu situáciu,“ reagoval Tomáš Kováč, riaditeľ odboru komunikácie a hovorca Železničná spoločnosť Slovensko.

Aj Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) počas leta podporuje domáci cestovný ruch kampaňou SPOZNÁVAJTE VLAKOM CELÉ SLOVENSKO, vrátane mimoriadne vypravených 44 sezónnych vlakov na celkovo 10 linkách.

Národný dopravca sa v rámci komunikácie nebráni ani humoru, dôkazom môže byť tiež krízová komunikácia počas pandémie koronavírusu. „So skupinou S Hudbou Vesmírnou sme produkovali zábavné a dôležité posolstvá formou krátkych a poučných videí,“ doplnil Tomáš Kováč.

Čo myslíte, pristali podobné slogany ako v Česku aj našim vlakom a vláčikom? Ak vás nejaký trefný napadá, napíšte ho do komentára!

Mohlo by vás zaujímať: