Trvať bude aj na sankciách za výpadky spojov, ktoré kraj už ráta rádovo v státisícoch eur. Počítadlo pokút sa podľa Drobu má zastaviť vtedy, keď Arriva začne poskytovať 95 a viac percent svojich služieb.
Riaditeľka pre marketing a obchod spoločnosti Arriva na Slovensku Petra Helecz na margo dohody so Slovak Lines pre TASR uviedla, že v rokovaniach s dopravcami, ktorí deklarujú, že vedia zabezpečiť vodičov, pokračujú.
"Týka sa to aj pôvodného dopravcu. Verejnosť budeme o podrobnostiach dohody informovať až potom, čo k nej dospejeme a podpíšeme zmluvy, v ktorých budú okrem iného stanovené aj presné termíny, od kedy začnú voziť cestujúcich v Bratislavskom kraji vodiči zazmluvnení subdodávateľmi a presné počty vodičov," uviedla.
Po dlhých rokovaniach gentlemanská dohoda
Takéto zmluvné podmienky podľa nej platia aj v prípade vodičov mikrobusov, ktoré vozia cestujúcich v niektorých obciach Bratislavského kraja už dva týždne. "V každom prípade vodiči subdodávateľov sú a aj v budúcnosti budú nasadzovaní výhradne na tie spoje, ktoré v momente podpisu zmluvy nebudú obsluhované nami," poznamenala.
Úloha Slovak Lines je, ako tvrdí, rovnaká ako úloha všetkých ostatných subdodávateľov, s ktorými Arriva rokuje. "Zmluvne sa zaviazať, že konkrétny počet vodičov začne od zmluvne stanoveného dátumu voziť cestujúcich na spojoch, ktoré im určí Arriva," uviedla.
"Sme radi, že so spoločnosťou Arriva sme po dlhých a intenzívnych rokovaniach dospeli k gentlemanskej dohode. Nájsť kompromisné riešenie medzi dvoma konkurenčnými dopravcami nebolo ľahké. Oboch nás však spájal cieľ, aby sa čím skôr vyriešila aktuálna situácia v Bratislavskom kraji. Veríme, že už čoskoro sa premietne do písomných zmlúv, aby sa naše autobusy mohli čím skôr dostať na cesty," uviedol pre TASR hovorca Slovak Lines Štefan Bako. Zároveň potvrdil, že sa snažia získať dostatočný počet vodičov a pripravujú vozový park.
V hre boli 3 riešenia
Pokračovanie na ďalšej strane >>>