V smere z Petržalky linka 1, v smere z Rače linka 3, v smere zo Zlatých pieskov linka 4 a v smere z Ružinova linka 9 budú jazdiť len do centra mesta i naspäť v štvor- až päťminútových intervaloch počas pracovných dní a sedem- až osemminútových intervaloch počas víkendových dní.

V smere z Karlovej Vsi bude jazdiť náhradná električkoválinka X6 v intervaloch tri až štyri minúty cez pracovné dni a sedem až osem minút v dňoch voľna. Električku medzi Dúbravkou a Molecovou ulicou nahradí autobusová linka X5 v intervaloch tri až štyri minúty z Karlovej Vsi a šesť až osem minút z Dúbravky v pracovných dňoch a v intervaloch sedem až osem minút cez voľné dní.

Zachovaná zostane premávka linky číslo 2 ako doplnkovej linky medzi Hlavnou stanicou a Železničnou stanicou Nové Mesto, v intervaloch 15 minút. "Hlavným prestupným uzlom sa stane Kamenné námestie a Námestie SNP, kde bude možné prestúpiť na všetky ostatné električkové linky v priemere do dva a pol minúty," priblížil Vallo. Náhradná električková linka X6 z Karlovej Vsi bude premávať okruhom okolo historického centra.

Nové trasovanie liniek znamená, že každý cestujúci sa dostane električkou do súčasného cieľa. "Pokiaľ však cestuje medzi dvoma vzdialenejšími mestskými časťami, bude to spravidla s jedným prestupom," podotkol Vallo. Ak by zostali všetky linky podľa súčasného grafikonu, električky do Karlovej Vsi by podľa primátora mohli chodiť minimálne v 40-minútových intervaloch. Viac informácií o tejto zmene nájdu cestujúci na webe DPB a na www.zvladneme.to