Matúš Vallo hovoril o parkovacej politike už vlani, v predvolebnom súboji. „Ľudia, ktorí nie sú z Bratislavy, musia za parkovanie platiť viac ako Bratislavčania. Aby sme to vedeli vôbec rozlíšiť, musíme mať zavedenú parkovaciu politiku a mať pod kontrolou veľkú časť parkovacích miest v tých priestoroch a v zónach, kde je to problém,“ tvrdil. Na otázku, či to nie je diskriminačné voči tým, ktorí v hlavnom meste trvale nebývajú, odpovedal: „To, že rezidenti platia menej ako ich návštevníci, je základom parkovacích politík aj v iných mestách ako niečo úplne normálne a štandardné.“

Pred pár dňami sa však najmä na sociálnych sieťach začali šíriť správy, že bratislavský magistrát prijme plán B, podľa ktorého by cena ročnej parkovacej karty mala byť 300 eur. Okamžite sa na autorov návrhu zniesla obrovská kritika. Tieto chýry však vzápätí vyvrátil primátor Vallo a včera o princípoch a cenách parkovania povedal viac.

Prvé spustenie systému parkovania očakáva v druhej polovici roka 2020, nemá však platiť vo všetkých mestských častiach. Dotknúť sa to má pätiny áut v hlavnom meste.

Rezidentov, teda ľudí s trvalým pobytom v Bratislave, ktorí auto neparkujú na vlastnom pozemku, bude stáť ročná parkovacia karta 49 eur. „To je pre prvé auto v domácnosti. Za 49 eur bude pre domácnosť okrem bezplatného parkovania v mieste bydliska aj 100 hodín parkovania pre návštevy a tiež parkovanie zadarmo mimo svojej rezidentskej zóny na dve hodiny,“ informoval Vallo. Za druhé a tretie auto v domácnosti majú rezidenti platiť 149 a 500 eur. „Na tieto výšky poplatkov sme prišli na základe prepočtov, aby sme mali investície do dopravy a aby systém fungoval v mestských častiach,“ uviedol.

Matúš Vallo od začiatku hovorí, že rezidenčná parkovacia politika musí byť jednotná. Odmieta, aby každá mestská časť mala vlastnú reguláciu parkovania. „Takisto z nej nebude profitovať žiadna súkromná firma a získané peniaze sa vrátia do budovania ďalšej infraštruktúry na parkovanie a dopravu v Bratislave,“sľubuje primátor. „Návrh sme konzultovali s odborníkmi, so starostami mestských častí a s poslancami a panuje v tom zhoda. Parkovacia politika v Bratislave je nevyhnutnosť,“ vyhlásil Matúš Vallo.

Posledné slovo však budú mať bratislavskí mestskí poslanci. Tí majú o spustení regulácie parkovania rozhodovať na júnovom mestskom zastupiteľstve.