Pre plánované predĺženie električkovej trate a výstavbe sa tamojší rezidenti stretli v Zrkadlovom háji s primátorom Matúšom Vallom (41) a so starostom mestskej časti Petržalka Jánom Hrčkom.  Vedeniu mesta ukázali, že životné podmienky na pravej strane Dunaja im nie sú ľahostajné. „Parkovanie je už dlhšie v kritickom stave a ďalšími vybudovanými bytmi to bude ešte horšie. Treba sa zamerať na nové mestské parky a občiansku vybavenosť, ktorá je tu slabá. V žiadnom prípade nechceme nové domy,“ povedal za väčšinu prítomných Ján z Topoľčianskej ulice.

S výstavbou okolo Chorvátskeho ramena sa pritom rátalo už v územnom pláne z roku 2007. Naplánovaná bola podzemka a štvorprúdová cesta. Miesto, kam chodia ľudia relaxovať či kŕmiť labute, by sa tak zmenilo na hustú premávku. V súčasnosti vedie električková trať zo Šafárikovho námestia až po Jungmanovu ulicu. V druhej etape výstavby trate by ste mali po koľajniciach zájsť až na zastávku Janíkov dvor. Práve projekt predĺženia električkovej trate chce mesto spojiť s vytvorením nového urbanistického projektu.

Električka v Petržalke
Električka v Petržalke
Zdroj: Michal Smrčok

„Chceme čo najviac zelene, peších promenád, cyklotrás a parkov, čiže tzv. central park. Uvedomujeme si, že ide o mestské pozemky, takže je plne v moci mesta zvoliť si, čo na tomto území chce mať. Sme zásadne proti výstavbe, ktorá bude znižovať kvalitu života súčasných obyvateľov,“ povedal starosta Petržalky Ján Hrčka.

Na svojej strane majú Petržalčania aj primátora Matúša Valla. „Drvivá väčšina pozemkov patrí mestu, a preto sa postaráme o to, aby v budúcnosti nikto v neprospech Petržalčanov do tohto územia nezasahoval!“Obyvatelia môžu námety pripomienkovať do piatka.