Prestavba Starého mosta v Bratislave je po dvoch rokoch náročných a komplikovaných prác ukončená. 

„Som veľmi rád, že môžem Bratislavčanom oznámiť splnenie sľubu. Most je dokončený poriadne, včas a v cene, ktorá bola zazmluvnená. V to málokto veril. Keď som pred rokom nastúpil do funkcie, most som prebral s trojmesačným sklzom a mestu hrozil finančný kolaps. Nastúpili sme ostrý kurz dokončenia s trojzmennou prevádzkou, neustálou kontrolou, novým harmonogramom a dennou spoluprácou so zhotoviteľom. Výsledkom je nový Starý most a po 54 rokoch sa vráti električka do Petržalky,“ konštatoval na dnešnom brífingu bratislavský primátor Ivo Nesrovnal.

Starý most je dokončený.
Starý most je dokončený.
Zdroj: Michal Smrčok/PlusJedenDen

Starý most po dokončení.
Foto: Michal Smrčok/Plus Jeden Deň

Podľa neho je táto stavba jeden z najväčších dopravných projektov v hlavnom meste v ostatných rokoch. Na jeho úspešnom dokončení sa okrem zmluvných partnerov podieľalo aj mnoho pracovníkov magistrátu Bratislavy.

Starý most prešiel zaťažkávajúcou skúškou: Vydržal takúto váhu?

Teraz bude nasledovať náročná kolaudácia jednotlivých objektov, na ktorých sa bude podieľať päť subjektov. Okrem dokončenia drobných prác, likvidácie staveniska sa ešte budú odstraňovať chyby, ktoré však nemajú vplyv na financovanie zo strany mesta. Pre TASR primátor uviedol, že mesto má záujem najskôr skolaudovať mostovú časť pre peších.

Starý most je dokončený.
Starý most je dokončený.
Zdroj: Michal Smrčok/PlusJedenDen

Starý most po dokončení.
Foto: Michal Smrčok/Plus Jeden Deň

„Realizovali sme mimoriadne náročný projekt, riešili množstvo problémov a dnes sme úspešne v cieli. Ešte do polnoci dokončíme osádzanie koľají, zvodidiel a zábradlia, zapojíme osvetlenie, na Šafárikovom námestí osadíme automaty na lístky, dokončíme nájazd na most a urobíme drobné kozmetické úpravy. Ten finiš je enormný a nevídaný, aby sme splnili zmluvné záväzky a mesto malo projekt preplatený z eurofondov,“  zdôvodnil riaditeľ stavby Róbert Šinály z Eurovia SK.

Pracovali do noci

Ako to už na Slovensku chodí, robotníci pracovali pred termínom odovzdania stavby aj v noci. Deň pred deadlinom to však nevyzeralo vôbec ružovo.

„V utorok oficiálne preberieme od zhotoviteľa do správy jednotlivé stavebné objekty. Práce na nosnom systéme mestskej hromadnej dopravy sú v záverečnej fáze, keď sa dokončujú všetky stavebné činnosti vrátane vodorovného dopravného značenia, osádzania prístreškov a automatov na lístky. Po tomto dni sa budú odstraňovať iba prípadné chyby projektu, ktoré však nemajú vplyv na samotnú stavbu nosného systému,“ povedala pre denník Plus JEDEN DEŇ hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová.

Fiasko sa nekonalo: Pozrite sa, ako vyzerá Starý most po dokončení!

14. 12. 2015: V tesnej blízkosti mosta zostávalo robotníkom veľa práce.
Foto: Plus JEDEN DEŇ/Július Dubravay

Celková suma projektu je 70 miliónov eur. Ak by sa most nestihol odovzdať načas, Bratislava by musela celý projekt financovať zo svojho vrecka. Pre primátora Iva Nesrovnala, ktorý má ročný mestský rozpočet menej ako 300 miliónov, je to suma, ktorá by ho mohla zničiť.

„Termín stíhame, všetko bude vyfakturované tak, ako bolo plánované. V stredu budú ukončené stavebné práce. Potom sa začne kolaudačné konanie, to bude prebiehať postupne,“ odmietla predtým špekulácie o nestíhaní hovorkyňa Bratislavy.

Fiasko sa nekonalo: Pozrite sa, ako vyzerá Starý most po dokončení!

December 2015: Starý most je po dlhých mesiacoch na oboch brehoch Dunaja.
Foto: Plus JEDEN DEŇ/Július Dubravay

Napriek tomu, že podľa vedenia mesta išlo všetko podľa plánov, termín spustenia električiek ponad rieku Dunaj nie je dodnes celkom známy. „Kolaudácia je náročný proces, ktorý môže trvať aj niekoľko mesiacov. Pre chodcov prichádza do úvahy predbežný termín otvorenia mosta niekedy koncom januára - začiatkom februára. Pre električky to bude niekedy na jar. Ide však len o orientačné termíny, ktoré ešte spresníme,“ uzavrela Skokanová.