Spustenie trate predpokladá mesto v roku 2024. „Je to najlepší a najvýhodnejší variant,“vyhlásil primátor Bratislavy Matúš Vallo. Tvrdí, že v porovnaní s inými alternatívami ide o najlepšiu priamu trasu, bude tam najkratší jazdný čas a zároveň najväčšia intenzita cestujúcich.

Pre hluk z električkovej dopravy mesto tiež zvažovalo, či bude lepšie viesť trať poza budovu SND alebo popred. „Nižšie hlukové zaťaženie bude vtedy, keď električka pôjde rovno popred budovu,“ poznamenala primátorova námestníčka Tatiana Kratochvílová. Druhý variant by si vyžadoval viac zákrut, a to by vytváralo ešte väčší hluk.

Mapa novej trasy električiek: Miletičova - Šafárikovo námestie.
Mapa novej trasy električiek: Miletičova - Šafárikovo námestie.
Zdroj: kop

„Divadelné sály sú situované v zadnej časti divadla, čo by už bolo rušivé,“ približuje Kratochvílová. V zóne Chalupkova má byť podľa výpočtov mesta denne zhruba 200 000 ľudí, z toho 15 000 má byť rezidentov, 76 000 zamestnancov a okolo 107 000 návštevníkov.

Nové centrum v súčasnosti buduje naraz séria developerov. Mesto chce, aby prispeli aj oni. Spoločnosť J&T Real Estate plánuje na projekt novej električkovej trate významne prispieť. Ďalší dvaja najväčší developeri v tomto území, HB Reavis a Penta, však nateraz jasné áno spolufinancovaniu výstavby trate nehovoria, diskusii s mestom sa však nevyhýbajú.

Plán novej trasy

Prvých 1,22 km trasy povedie zatiaľ od Šafárikovho námestia cez Pribinovu po Prístavnú ulicu. Ďalšia etapa bude smerovať na Košickú a Miletičovu ulicu, kde sa u Saleziánov don Bosca napojí na Ružinovskú radiálu.