Potvrdila hovorkyňa hlavného mesta Katarína Rajčanová. Zoznam zón nie je uzavretý, bratislavské mestské časti môžu navrhovať aj ďalšie lokality, s ktorými sa zapoja do celomestskej parkovacej politiky. Spúšťané budú podľa mesta až po dostatočnej príprave.

"To môže byť aj v ďalších mesiacoch, prípadne v horizonte roka-dvoch od štartu (1. októbra)," poznamenala Rajčanová. Magistrát deklaruje, že predlžovanie lehoty súťaže pre obstaranie IT služby Parksys neohrozí spustenie parkovacej politiky na jeseň. Mesto má pripravené alternatívne riešenie a tvrdí, že bude funkčné.

Na júnové rokovanie mestských poslancov zároveň predkladá novelu VZN o dočasnom parkovaní z roku 2019, ktorým mestskí poslanci odsúhlasili zavedenie parkovacej politiky. V prílohe novely sú určené aj zóny dočasného parkovania v mestských častiach Devínska Nová Ves, Dúbravka, Karlova Ves, Lamač, Nové Mesto, Petržalka, Rača, Ružinov či Vrakuňa. "Zoznam zón v uvedenom VZN je navrhnutý mestskými časťami, pričom ešte Nové Mesto a Staré Mesto uvažujú zaslať svoje návrhy v priebehu júna na dopracovanie do VZN pred jeho finálnym schvaľovaním v zastupiteľstve. Ide o zoznam, kde sa počíta so zavedením parkovacej politiky, zavedenie však bude postupné, nie všade bude regulácia spustená od 1. októbra," spresnila hovorkyňa.

Novela VZN podľa magistrátu vylepšuje niektoré časti pôvodne schváleného nariadenia. Vysvetľuje to tým, že v súčasnosti má samospráva už viac podrobností o regulácii parkovania v Bratislave, a to z pilotných zón v Petržalke a v Novom Meste, ale tiež z dopravných prieskumov a analýz, či z konzultácií s inými porovnateľnými mestami v Európe.

Článok pokračuje na ďalšej strane.