Podľa skúsenej lektorky Pilatesu z Riverpark Dance School Heleny Ballovej, ktorá pre vás dnešné cviky pripravila, nie je najdôležitejšie, koľko centimetrov máte v páse, ale skôr to, aby ste pravidelne cvičili. Nie však hocijako. Keď už investujete čas a energiu, cvičte s kvalitnými trénermi, aby vám to pomohlo dosiahnuť vytúžený cieľ a neublížilo.

„Často si vďaka nesprávnym ,brušákom‘ ženy spôsobia aj zdravotné problémy,“ pripomína trénerka. Cvičenie, ak je správne, má podľa nej prinášať radosť. „Ak necvičíte s radosťou, výsledky prídu oveľa pomalšie,“ dodala. Vypracované brucho či štíhly pás nie je, samozrejme, zárukou zdravého tela a ducha, ale nepochybne dokáže významnou mierou prispieť k vášmu lepšiemu životnému pocitu. Ak sme vás presvedčili, vyskúšajte nasledujúce cviky.

Takto si vypracujete bruško

Účinné cviky v sede

1. Sedíme na sedacích kostiach, palcami sa opierame o zem a prstami na rukách sa akoby odtláčame od zeme. Brucho máme pevne stiahnuté. Na nádych pomaly dvíhame jednu a druhú ruku pred seba, trup sa nehýbe. S výdychom dvíhame jednu a druhú nohu do 45-stupňového uhla.

2. Ľahšia alternatíva je, že kolená nedopíname a sú v pravom uhle. Vraciame sa s nádychom, postupne idú ruky dole a s výdychom nohy do pôvodnej polohy. Robíme to v tempe dychu 4- až 16-krát.

Cvičíme na 100 dychov

Ležíme na chrbte. Kostrč ostáva na zemi, vťahujeme brucho, ruky a hlavu vyťahujeme akoby do diaľky. Nohy zdvihneme do pravého uhla, hrudník hore a dlaňami plieskame akoby na hladinu vody. 4-krát nádych a 4-krát výdych, spolu 100 dychov. Ako pomôcku si môžeme vziať uterák. Môžeme vystierať kolená, a tak klesať k zemi. Brucho je stiahnuté.