V roku 1953 bol zrušený tzv. prídelový systém a predajná cena 63-oktánového benzínu Normál bola stanovená na 4 koruny, nafta sa predávala za 2 koruny za liter. V priebehu roku 1959 sa začal predaj kvalitnejšieho 84-oktánového benzínu Špeciál a počet oktánov Normálu sa zvýšil na 72.

V roku 1964 došlo k rapídnemu zníženiu cien - Normál klesol zo 4,40 na 2,10 Kčs, cena Špeciálu bola upravená na 2,40 a cena benzínu Super (96 oktánov) na 3 koruny. Ceny stúpli až v roku 1973. Cena 90-oktánového Špeciálu, ktorý v roku 1978 nahradil 80 oktánový Normál, sa zvýšila na 6,50 koruny, Super zdražel na 7,50 koruny.

 

V priebehu 80. rokov sa cena benzínu vyšplhala na 8 korún, koncom leta 1990 na 16 korún. Z ekonomického pohľadu však dnes tankujeme ešte lacnejšie ako za socializmu. „Pred revolúciou nás liter 95-oktanového benzínu „vyšiel“ na 26 odpracovaných minút a dnes je to len 14 minút,“ vysvetlila analytička Poštovej banky Jana Glasová.

Škoda Favorit 136 L.
Škoda Favorit 136 L.
Zdroj: Auto Bild