FOTO podvodných správ a e-mailov si pozrite >>V GALÉRII<<

Slovenská pošta zaznamenala už viac ako 30 rôznych typov podvodných e-mailov, ktoré „sa tvária“ ako od pošty. Ako potvrdila hovorkyňa, pošta nedoručené zásielky nepredáva a neorganizuje za ne humanitárnu pomoc. „Zásielky, ktoré sa nepodarí doručiť, sú v súlade s právnymi predpismi uskladnené v Poštovej ohlasovni a úložni v Trnave. Na nedoručiteľných zásielkach nebola buď správne uvedená adresa - chýbala ulica, prípadne mesto, alebo to boli iné dôvody, napríklad adresát si nevyzdvihol zásielku na pošte v odbernej lehote (spravidla 18 kalendárnych dní), úmrtie adresáta, adresát sa presťahoval a pod. Slovenská pošta v takomto prípade vráti takúto zásielku jej odosielateľovi. Ak ju však nie je možné vrátiť jej odosielateľovi, pošta ju uloží na čas úložnej lehoty a následne v úložni,“ vysvetlila Iveta Dorčáková.

Slovenská pošta preto opäť vyzýva občanov k ostražitosti a najmä, aby nezadávali údaje o platobných kartách či bankových účtoch, ktoré môžu byť zneužité, a občania tak môžu prísť o peniaze.

Dorčáková pripomenula, že pošta nikdy nežiada úhradu žiadnych poplatkov prostredníctvom e-mailov alebo SMS, ani za colné konanie či DPH, ani nesprostredkúva žiadne platby. „Klient za zásielku zaplatí buď pri objednávaní tovaru, alebo pri prevzatí zásielky na pošte, kuriérovi alebo v BalíkoBOXe. Rovnako je to aj pri platbe colných poplatkov a dane z pridanej hodnoty – klient ich hradí pri prevzatí zásielky,“ dodala hovorkyňa pošty.

Čítajte na ďalšej strane: 3 zásady, ako spoznáte, že ide o podvod >>