Chceli si dopriať luxus v raji, no zostali bez peňazí a v obrovskej neistote. Slovák z Pezinka si spolu s kamarátom ešte v polovici septembra vyhliadli rozprávkový pobyt, o akom väčšina Slovákov môže iba snívať. Zobrať chceli aj rodiny.

Dovolenku all inclusive na africkom ostrove Zanzibar si objednali v cestovnej kancelárii Neckermann. Za 10-dňový pobyt pre dvoch dospelých a jedno dieťa mali platiť 6 697 eur. Let je plánovaný na 24. októbra. „Zaplatil som zálohovú faktúru 2 000 eur a všetko sa zdalo byť v poriadku. Zrazu sa však objavila informácia, že Thomas Cook, pod ktorý patrí aj Neckermann, krachol,“ hovorí klient, ktorý si neželá zverejniť svoje meno.

Okamžite volal do cestovky. „Povedali mi, že zvyšnú sumu treba zaplatiť čo najskôr, lebo nám ešte rýchlo vedia vystaviť vouchery na pobyt a na letenky,“opísal svoju skúsenosť. Zdalo sa mu síce nelogické, ako môže dcérska spoločnosť fungovať, keď materská firma vyhlásila bankrot, no po naliehaní zamestnankyne cestovky uhradil aj zvyšných 4 697 eur. „Vravel som jej, že radšej prídem o 2 000 eur ako o 6 700 eur, no ona mi povedala, že ak to nezaplatím, poruším zmluvu. Presviedčala ma, že to treba rýchlo zaplatiť,“ povedal nám. Rovnako postupoval aj jeho kamarát.

Najskôr zaplatil zálohu 2000 eur, potom aj doplatok takmer 4700 eur, napriek tomu, že cestovka medzitým skončila v konkurze.
Najskôr zaplatil zálohu 2000 eur, potom aj doplatok takmer 4700 eur, napriek tomu, že cestovka medzitým skončila v konkurze.
Zdroj: Norbert Skaličan

 

Ako sa to skončilo, čítajte na ďalšej strane >>