Desiata nenahradí raňajky, ale ani jedlo počas vyučovania by ste nemali zanedbať. „Deťom pripravte niečo, čo im chutí a je zároveň výživné. Ideálne bez pridaného cukru, ktorý znižuje ich sústredenosť v škole. Vyvážená strava dodá dieťaťu energiu. Dobrým základom je pekné balenie, ale aj komunikácia s dieťaťom. Pýtajte sa ho, čo mu chutí a čo nie. Keď niečo prinesie zo školy nezjedené, skúmajte, prečo,“ radí nutričná poradkyňa Monika Divišová.

Dôležitý je aj pitný režim, najvhodnejšia je čistá voda, nesladený čaj alebo ovocná šťava zriedená vodou. „Pokiaľ dieťa odmieta jesť celé ovocie, alternatívnou voľbou sú ovocné a zeleninové šťavy. Ovocné šťavy sú však veľmi sladké, preto uprednostnite kombináciu ovocia a zeleniny. Môžete ich pripraviť doma alebo kúpiť vo fresh baroch. Na cesty do školy či na výlet oceníte práve pohodlné balenie vo fľaštičkách. Dbajte na to, aby v šťavách nebol pridaný cukor a boli ošetrené paskalizáciou, vďaka ktorej sa v šťavách zachováva viac živín,“dodáva odborníčka.

Desiatová kaša

  • Potrebujeme: ovsenú či špaldovú múku, biely jogurt alebo tvaroh, čerstvé ovocie, oriešky, med
  •  Postup: Kašu pripravíme podľa svojich preferencií a vrstvu nalejeme do skleneného pohárika. Na ňu pridáme vrstvu jogurtu alebo vymiešaného tvarohu, ovocie či oriešky. Môžeme dosladiť medom.
Desiatová kaša
Desiatová kaša
Zdroj: shutterstock