Počas kontrol analyzovali aj akciové letáky predajcov. Jeden reťazec si povedal, že vyskúša pozornosť spotrebiteľov. Ich letákové ceny sú vyššie ako u iných. Napríklad pri najpredávanejšej cukrovinke na Slovensku, ktorou je Horalka, daný diskontný reťazec uvádza v letáku výhodnú cenu 0,45 eur, pričom ich konkurencia ju bežne v akcii predáva za 0,29 eura, čo je rozdiel až 55 %.

„Maximálny rozdiel bol zistený pri reklamovaní detskej výživy, pri ktorej uvádza cenu 0,65 eura a jeho konkurencia ju v identickom čase predáva za 0,39 eura. Rozdiel je až 66 %,“ uviedol generálny riaditeľ sekcie potravinárstva a obchodu MPRV Milan Lapšanský. Najohrozenejšou skupinou, ktorá triku ľahko podľahne, sú dôchodcovia, ktorí sa orientujú najmä podľa letákov a doplácajú na svoju dôverčivosť. „Takéto správanie nepatrí na náš trh,“ dodal Lapšanský.

Mohlo by vás zaujímať: