Zákazníkov spoločnosti Slovak Telekom v piatok potrápil masívny výpadok hlasových a intenetových služieb, ktorý nastal po desiatej ráno a trval až do deviatej večer. Už v nedeľu ráno sa zákazníci dočkali ďalšieho výpadku a ten podľa všetkého trvá doteraz. „Áno, nastal ďalší výpadok, ale je to niečo úplne iné. V nedeľu nastal výpadok menšej služby Advanced E-Mail. Žiaľ, mrzí nás, že nastala táto situácia u nášho dodávateľa v zahraničí, kvôli ktorej nemôžu zákazníci využívať túto službu. Zároveň tento výpadok nemá vôbec nič spoločné s tým piatkovým a postupne sa odstraňuje,“povedal nám hovorca spoločnosti Michal Korec.

Podľa hovorcu však aktuálne ďalší výpadok hovorov či internetového pripojenia nehrozí a zákazníci sa obávať nemusia.  Ako už bolo naznačené výkonným riaditeľom spoločnosti Dušanom Švalekom, pre nespokojných zákazníkov Telekom chystá kompenzáciu. O akú konkrétne pôjde, sme sa zatiaľ nedozvedeli. „Kompenzácia je v štádiu riešenia,“ hovorí Korec.

Celoslovenský výpadok podľa odborníka spôsobila kumulácia viacerých problémov naraz. „Telekom má všetko zálohované, teda má zálohu elektrickej energie, zálohu dodávky internetu z viacerých miest, opatrenia proti požiaru i proti zemetraseniu. Výpadok bol celoplošný preto, lebo sa naraz pokazilo viacero vecí a problém postihol dátové centrum. Systém, ktorý prepája číslo s číslom, zrazu nevedel prepojiť jeden hovor s druhým. Funguje to totiž podobne ako kedysi telefonické ústredne,“ vysvetlil nám Ondrej Macko z odborného portálu TouchIT.sk.

Operátora sa vraj ale preto meniť neoplatí. Okrem toho, že je dosť nepravdepodobné, aby sa situácia v dohľadnej dobe opakovala v Telekome, niečo podobné sa môže stať hociktorej telekomunikačnej spoločnosti. „Telekom tvrdí, že niečo podobné sa stane raz za 5 až 10 rokov. Okrem toho je na tom po technickej stránke veľmi dobre, keďže používa nemeckú technológiu. Na Slovensku je zrejme na prvom mieste,“ dodal Macko.

Prečítajte si tiež: