Novinka by mala pomôcť znížiť počty obťažujúcich telefonátov. Podľa odborníka na technológie ide o užitočný nástroj, pretože priamy marketing cez telefón je najmä vo vekovej skupine nad 62 rokov stále najúčinnejšou formou. „Je to podobné ako letáky v supermarketoch, o ktorých si mnohí myslia, že už nefungujú, ale u staršej generácie stále zaberajú,“ komentoval Ondrej Macko z portálu Touch IT.

Niektorých to určite odradí, iní si nájdu nové spôsoby, ako sa zákazníkom dostať „pod kožu”. „Oni, samozrejme, niečo vymyslia. Existujú aj ďalšie možnosti, ako môžu pôsobiť, napríklad cez sociálne siete.”

Zároveň bude podľa Macka potrebné zabrániť zneužívaniu tohto registra, aby sa nestávalo, že vaše číslo na čiernu listinu nahlási napríklad sused, s ktorým máte spor. „Aby sa mohol očistiť ten človek, ktorý takéto niečo nikdy nerobil a niekto ho tam nahlási. Ale to už je otázka na prevádzkovateľa,“ dodal.